جشنواره جابربن حیان در مرند افتتاح شد

به گزارش وبلاگ ورامین، رئیس گروه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ظهر امروز در مراسم افتتاح جشنواره جابربن حیان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره جابربن حیان بر اساس سند تحول بنیادین و با هدف تعمیق یادگیری و تحریک حس کنجکاوی در دانش آموزان برگزار می شود.

جشنواره جابربن حیان در مرند افتتاح شد

علی رحیمی بر ضرورت کیفی سازی این گونه جشنواره ها تاکید کرد و اضافه نمود: این جشنواره موجب ارائه راه چاره برای حل مسئله است و با توجه به اینکه دانش آموزان به صورت تیمی در آن شرکت می کنند، باعث تقویت کار گروهی نیز می شود.

رئیس گروه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به پتانسیل بالای علمی دانش آموزان مرند گفت: شهرستان مرند سال گذشته در زمینه طراحی و ساخت در جشنواره جابربن حیان به مراحل استانی و کشوری راه یافت.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان مرند نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره جابر بن حیان فرصتی برای دانش آموزان است تا آموخته های خود را به صورت عملی پیاده کنند، گفت: تلاش ما این است شرایطی فراهم کنیم تا دانش آموزان در جهت تغییر و تحول حرکت کرده و به دانایی و توانایی برسند.

به گفته اباذر کاظمی آموزش و پرورش باید در کنار انتقال محتوای آموزشی با فراهم کردن شرایطی موجب شود تا دانش آموزان برای خود مسئله تولید کرده و برای حل آن تلاش کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان مرند با اشاره به اینکه علم و تولید از عوامل قدرتمندی کشور است، شرح داد: ما باید نسلی پرورش دهیم که اهل جست و جو و تحقیق باشند، زیرا تنها با انتقال محتوا و بدون تلاش و ایده پردازی، حرکت دانش آموزان آرام و کند خواهد بود.

گفتنی است، امروز همچنین مسابقه رباتیک و سازه های دانش آموزی نیز به همت آموزش و پرورش در شهرستان مرند برگزار گشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جشنواره جابربن حیان در مرند افتتاح شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "جشنواره جابربن حیان در مرند افتتاح شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره جابربن حیان در مرند افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید