جهرمی هفته آینده به مجلس می رود، آنالیز نقاط ضعف شبکه ملی اطلاعات

به گزارش وبلاگ ورامین، رمضانعلی سبحانی فر در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه قرار بود وزیر ارتباطات این هفته با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گزارش جامعی از فرایند پایداری شبکه ملی اطلاعات در زمان قطع اینترنت، ارائه دهد، گفت: به دلیل برگزاری مراسم راهپیمایی مردمی در حمایت از اقتدار و امنیت کشور در تهران، این جلسه به هفته آینده موکول شد.

جهرمی هفته آینده به مجلس می رود، آنالیز نقاط ضعف شبکه ملی اطلاعات

وی گفت: در جلسه هفته آینده کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از وزیر ارتباطات دعوت شده است که در مورد میزان پایداری شبکه ملی اطلاعات طی یک هفته اخیر، گزارش دهد.

سبحانی فر با اشاره به اینکه آنالیز نقاط ضعف و قوت خدمات دهی شبکه ملی اطلاعات از جمله محورهای این جلسه خواهد بود، اضافه کرد: موضوع زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات، تامین امنیت این شبکه، شرایط ارائه محتوای آنلاین بر این بستر و سایر موضوعات مربوط به شبکه ملی اطلاعات، در این جلسه مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع اینترنت در هفته گذشته و استفاده از شبکه ملی اطلاعات گفت: شواهد نشان داد که میزان تاب آوری و پایداری شبکه ملی اطلاعات تا حدودی دارای شرایط مطلوبی است.

وی با اشاره به نقطه ضعف این شبکه اضافه کرد: آنچه که هنوز روی این شبکه با مشکلاتی همراه است، به نقایص موجود در اشتراک گذاری داده ها و انتقال محتوا مربوط می گردد.

وی تأکید کرد: در این راستا ضروری است که سایر دستگاهها نیز با اشتراک گذاری اطلاعات، از زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات برای سرویس دهی مطلوب به مردم استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جهرمی هفته آینده به مجلس می رود، آنالیز نقاط ضعف شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهرمی هفته آینده به مجلس می رود، آنالیز نقاط ضعف شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید