خبرنگاران تماس تلفنی رییس مجلس با استاندار خراسان رضوی درباره کرونا

به گزارش وبلاگ ورامین، مشهد- خبرنگاران- رییس مجلس شورای اسلامی به منظور اطلاع از اقدامات و برنامه ریزی اجرا شده در خراسان رضوی در زمینه مقابله با کرونا با استاندار این استان تماس تلفنی گرفت.

خبرنگاران تماس تلفنی رییس مجلس با استاندار خراسان رضوی درباره کرونا

به گزارش استانداری خراسان رضوی، علی لاریجانی در این تماس تلفنی با علیرضا رزم حسینی، از آخرین اقدامات انجام گرفته شده در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا در مشهد مقدس و دیگر شهرستان های استان مطلع شد.

رییس قوه مقننه در این تماس تلفنی از اعضای ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی و کادر درمانی به خاطر اتخاذ تصمیم های به هنگام و اثربخش در راستای پیشگیری هرچه بیشتر از شیوع ویروس کرونا و خدمت رسانی به مبتلایان قدردانی کرد.

لاریجانی همچنین بر ضرورت تداوم اقدامات پیشگیرانه و فراهم کردن بسترهای لازم برای خدمت رسانی بخش بهداشت و درمان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سطح استان خراسان رضوی تاکید کرد.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی هم در این تماس تلفنی، گزارشی از اقدامات و برنامه ریزی ها در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا در سطح استان ارائه کرد.

براساس آخرین آمار رسمی با اضافه شدن 143 مورد ابتلای جدید تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی به 568 نفر رسید که 354 نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 214 نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده ها و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با 85 نفر بیمار کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را دارد.

ظرف روزهای 30 بهمن گذشته تا 25 اسفند ماه جاری دو هزار و 918 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده اند و در این مدت تا به امروز هزار و 851 نفر از شهروندان خراسانی مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده اند.

هزار و 687 نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تا به امروز 982 نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل رفته اند.

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده 42 تن بوده که از این تعداد 22 تن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 9 تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و چهار تن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت جام فوت کرده اند. حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز سه بیمار فوتی و دانشگاههای علوم پزشکی تربت حیدریه و گناباد هم هرکدام دو تن فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تماس تلفنی رییس مجلس با استاندار خراسان رضوی درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تماس تلفنی رییس مجلس با استاندار خراسان رضوی درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید