خبرنگاران فرایند صعودی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ ورامین، اردبیل- خبرنگاران- فرایند رو به صعود شیوع کرونا در استان اردبیل هر روز ادامه دارد و با اوج گیری دوباره، آمار بستری مبتلایان به کووید.19 در این استان به 412 نفر رسید.

خبرنگاران فرایند صعودی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد

به گزارش روز پنجشنبه وبلاگ ورامین، استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار گرفته است به طوری که در شبانه روز گذشته 79 نفر بیمار جدید به علت ابتلا به این بیماری در مراکز درمانی استان بستری شده و پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین گزارش اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شهرستان های اردبیل و مشکین شهر در شرایط مشکی، خلخال و پارس آباد در شرایط قرمز، بیله سوار، سرعین و نیر در شرایط نارنجی و اصلاندوز، گرمی، نمین و کوثر در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند.

شرایط مشکی کرونا که اخیرا در ارزیابی شیوع کووید.19 گنجانده شده، آخرین درجه خطر شیوع این بیماری محسوب شده و به معنای بحرانی و حاد بودن شیوع کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ ورامین با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه گیری کووید.19 گفت: ظرفیت مراکز درمانی این استان برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

دکتر شهرام حبیب زاده، تعداد جانباختگان کرونا در استان اردبیل از زمان شیوع این بیماری تا به امروز را 785 نفر اعلام کرد و اضافه کرد: هم اکنون 66 نفر از بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی این استان در بخش های مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی با اشاره به ترخیص 52 نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی در 24 ساعت گذشته بیان نمود: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا لازم است که اهالی استان دستورالعمل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل 1.5 متری را رعایت کنند.

وی، 2 هفته پیش نیز نسبت به شیوع پیک بعدی کرونا در استان اردبیل در اواسط آبان ماه هشدار داده بود و شواهد آماری و اظهارات این مقام مسئول نشان می دهد که این استان وارد پیک سوم شیوع کرونا شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل شرایط این استان را درباره شیوع کرونا، بحرانی خواند و اضافه کرد: فرایند رو به صعود شیوع کرونا هر روز ادامه دارد و بدون همراهی و رعایت مردم این فرایند قابل کنترل نیست.

به گزارش وبلاگ ورامین، شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم از طریق رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه 30 تا 40 بیمار تا یک ماه پیش در شرایط پایدار قرار گرفته بود ولی از حدود چهار هفته قبل فرایند صعودی ابتلا آغاز شده که ادامه دارد.

حدود 6 ماه پیش، بالاترین آمار ثبت شده ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل با 93 بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز 17 مورد بوده است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و 250 هزار نفری اردبیل اوایل امسال به بیش از 420 مورد رسیده بود که با ادامه این فرایند، دوباره این میزان بستری که بالاترین ظرفیت استان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا محسوب می شود، متصور است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا که طی پنج ماه اخیر فرایند ثابت 200 تا 250 نفر را طی کرده بود، از چند روز پیش با افزایش مستمر به 412 مورد کنونی رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرایند صعودی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرایند صعودی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید