دستگیری فردی که قصد داشت صندلی و درختان را به کرونا آلوده کند! ، واکنش پلیس فتا

به گزارش وبلاگ ورامین، معاون اجتماعی پلیس فتا در واکنش به انتشار کلیپ فردی که مدعی بود به کرونا مبتلاست و درختان و صندلی ها را آلوده می کند، گفت: بررسی ها حاکی از این است که این فرد مبتلا به کرونا نبوده و مسائل روحی و روانی دارد.

دستگیری فردی که قصد داشت صندلی و درختان را به کرونا آلوده کند! ، واکنش پلیس فتا

به گزارش وبلاگ ورامین به نقل از فارس، سرهنگ رامین پاشایی گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن فردی وانمود می کند اقدام به انتشار ویروس کرونا بر روی صندلی، تیرهای چراغ برق و تنه درختان می کند، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: در بررسی های اولیه و شناسایی محل وقوع جرم در استان آذربایجان شرقی با اقدامات فنی و تخصصی پلیس فتا استان، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با اخذ دستور قضایی در محل اقامت خود دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده و با استخراج ادله جرم، فرد متهم ضمن اقرار به جرم خود، دلیل اصلی این اقدام مجرمانه را شوخی و سرگرمی عنوان نمود و با توجه به بروز حالات و رفتارهای خاص در متهم، وجود مسائل روحی و روانی و وسواس فکری به عنوان عامل اصلی این رفتار نابهنجار و مجرمانه در وی تایید شد. درضمن طی انجام آزمایش های تخصصی توسط کادر پزشکی استان هیچ گونه علائمی دال بر وجود بیماری کرونا در وی مشاهده نشده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در روزهای قبل هم افرادی اقدام به تهیه و بارگذاری کلیپ هایی با مضمون مشابه در فضای مجازی کرده بودند که ضمن شناسایی و دستگیری این متهمان مشخص شد عامل اصلی بروز این رفتار مجرمانه صرفا شوخی و سرگرمی بوده که با توجه به ارتکاب به فعل مجرمانه و تشویش اذهان عمومی با استناد به ماده 746 قانون مجازات اسلامی فصل جرایم رایانه ای متهمان با تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ پاشایی بیان داشت: پلیس فتا بر حسب ماموریت های ذاتی و محوله خود با رصد دقیق اخبار و مطالب بارگزاری شده در فضای مجازی مرتبط با ویروس کرونا در کارگروه ویژه در صورت مشاهده هرگونه مطالب و کلیپ های دروغین و خلاف واقعیت که باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی و اضطراب در هموطنان شود، برابر قانون برخورد خواهد کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست در صورت مشاهده و و گزارش موارد مشکوک با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی مراجعه کنند و موضوع را برای رسیدگی سریع تر با این پلیس در میان بگذارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "دستگیری فردی که قصد داشت صندلی و درختان را به کرونا آلوده کند! ، واکنش پلیس فتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری فردی که قصد داشت صندلی و درختان را به کرونا آلوده کند! ، واکنش پلیس فتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید