80 اکیپ دامپزشکی بر کشتار دام در عید قربان نظارت می نمایند

به گزارش وبلاگ ورامین به نقل از دامپزشکی آذربایجان غربی، همزمان با عید قربان و با توجه به انجام سنت حسنه قربانی در این روز، نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان های استان توسط 80 اکیپ ثابت و سیار انجام خواهد شد.

80 اکیپ دامپزشکی بر کشتار دام در عید قربان نظارت می نمایند

وی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت مصرف نمایندگان گوشت قربانی و تأمین بهداشت عمومی، اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با هماهنگی های بعمل آمده با استانداری، فرمانداریها، شهرداریها، امامان جمعه و جماعات و با به کار گیری بیش از 164 نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب 80 اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی (29 اکیپ ثابت و 51 اکیپ سیار) درسطح استان آماده پذیرش دامهای نذری و قربانی(گاو، گوسفند و بز)جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عیدسعیدقربان بطور رایگان است.

داهیم افزود: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده ای از افرادسودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دامهای مشکوک در میادین و چهار راههای بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می نمایند، لذا توصیه می گردد شهروندان گرامی دامهای قربانی خود را ترجیحاً در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل های معین گردیده از طرف شهرداریها و مشاوره با مامورین دامپزشکی ذبح نمایند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اعلام نمود: اکیپ های سیار کنترل بهداشتی شبکه ها دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابیها) در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند کرد.

ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان با شماره تماس 32778701 وشماره تلفن 32426848 شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه از ساعت 7 صبح الی 13 بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "80 اکیپ دامپزشکی بر کشتار دام در عید قربان نظارت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 اکیپ دامپزشکی بر کشتار دام در عید قربان نظارت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید