8500 دانش آموز در نوار مرزی خراسان جنوبی تحصیل می نمایند

به گزارش وبلاگ ورامین، علی اصغر موسوی کیا صبح یکشنبه در دومین گرد همایی اعضاء کمیته همکاری های حوزه های علمیه آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان خراسان جنوبی اعلام کرد: رسالت اصلی ما تربیت دانش آموزان در طراز اسلامی است.

8500 دانش آموز در نوار مرزی خراسان جنوبی تحصیل می نمایند

وی بیان نمود: در استانی قرار داریم که دارای ویژگی های خاصی اعم از پراکندگی شهری و روستایی بوده و سومین استان پهناور کشور است.

موسوی کیا بیان نمود: از جنوب ترین تا شمالی ترین نقطه استان 810 کیلومتر فاصله وجود دارد که در آن بیش از 160 هزار دانش آموز تحصیل می نمایند.

وی با اشاره به 460 کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی و کشور افغانستان بیان نمود: بیش از هشت هزار و 500 دانش آموز در 230 آموزشگاه در نوار مرزی مشغول تحصیل هستند.

موسوی کیا بیان نمود: از 12 منطقه آموزشی خراسان جنوبی، 9 منطقه عشایری است و از امکانات خوب تحصیلی برخوردار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: معلمان این استان علاوه بر رسالت خود، مرزبانان خوبی برای استان بوده و در شرایط دشوار بی ابی و خشکسالی در روستاها تدریس می نمایند.

وی با بیان اینکه هنر معلمی عشق است، اظهار کرد: معلم هایی داریم که روزانه بیش از 100 کیلومتر طی طریق می نمایند تا بتوانند به دانش آموزان روستایی خدمت نمایند.

موسوی کیا با بیان اینکه نرم پایین کلاس ها از چالش های پیش روی آموزش و پرورش استان است، اظهار کرد: 41 درصد از مدارس متوسط اول زیر نرم هستند.

وی با اشاره به ظریفیت مدارس شبانه روزی بیان نمود: روحانیت و ائمه جمعه فرهنگ سازی نمایند تا بتوانیم با استقبال خانواده ها، دانش آموزان را در این مراکز که یک باشگاه فرهنگی است، ساماندهی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان نمود: در حال حاضر 34 درصد مدارس استان کوچک هستند.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان ها دارالقران وجود دارد، اظهار کرد: 13 نفر طلاب وظیفه سهمیه گرفتیم که از مهرماه فعالیت خود را شروع می نمایند.

مدیرکل اموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان نمود: همچنین در حوزه ساختاری، سه مدرسه صدرا داریم که یک مدرسه در شهرستان نهبندان و دو مدرسه در بیرجند فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "8500 دانش آموز در نوار مرزی خراسان جنوبی تحصیل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8500 دانش آموز در نوار مرزی خراسان جنوبی تحصیل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید