شروع فعالیت نشریه ادبی چامه

به گزارش وبلاگ ورامین، اولین شماره ماهنامه ادبی با عنوان چامه که محتـوای آن بـر شـعر، داسـتان و گـپ اسـتوار اسـت، در سال 97 منتشر شد.

شروع فعالیت نشریه ادبی چامه

به گزارش وبلاگ ورامین، محمد صادق رحمانیان (صادق رحمانی) مدیر رادیو فرهنگ و صاحب امتیاز و مدیر این دوماهنامه در مقدمه آورده است: دو ماهنامه ادبـی چامـه، دریچـه ای اسـت بـرای دیـدن و لـذت بـردن از شـعر و داسـتان امـروز. چامـه بـر آن اسـت تـا بـا ایـن هنـر دیریـن کـه بـا تـار و پـود ایرانیـان در هـم تنیـده شـده و بـا سـنت فکری مردم ما همخوانی و همخونی دارد، به خلوت رؤیایی عالقـه منـدان راه یابد. بـرای آشـنایی هـر چـه بیشـتر افـق هـای فکـری و هنـری ایـران و جهـان شـعر و داسـتان ترجمـه را نیـز از نظـر دور نخواهیـم داشـت و در هر شماره از بهترین آثار پیشرو شعر و داستان امروز جهـان بهـره خواهیـم بـرد. برای شناخت و بازشناخت میراث فرهنگی و ادبی ایران زمین، شعر و داستان فارسی زبانانی که در قلمرو ایران فرهنگـی قلـم مـی زننـد نیـز پیـش چشـم خواهیـم داشـت و آثـار نویسـندگان و شـاعران فارسـی زبـان را بـا هـدف ترویـج و گسـترش زبان فارسی منتشر خواهیم کرد.

وی در ادامه آورده است: تجربـه هـای ادبـی شـاعران و نویسـندگان، گنجینـة ارزشـمندی اسـت کـه مـا از طریـق گفـت و گـو بـا اهـل نظـر تـاش خواهیـم کرد، عصارة اندیشه و مهارت ادبی آنان را به نسل امروز منتقل کنیم.

رحمانیان در مقاله چامه به محتـوای چامـه که بـر شـعر، داسـتان و گـپ اسـتوار اسـت اشاره نموده است و عنوان می نماید، قصـد اصلی بر لذت بردن از ادبیات است. نوشته های چامه، آمیزه ای خواهد بود از آثار خیال انگیز اهل قلم نسـل هـای پیشـین تـا نوآمـدگان امـروز. بـا ایـن نـگاه مـا مـی توانیـم بـا تکیـه بـر گذشـته پـر افتخـار ادبـی خـود چشمی به ادبیات مدرن نیز بگشاییم.

به گفته وی قرار است، در سال دو ویژه نامه نیز تدارک دیده گردد تا از زوایای مختلف و متفاوت یک موضوع دنبال گردد. در هـر شـماره حداقـل سـه گفـت و گـوی مفصـل برای خواننـدگان تـدارک دیده می گردد. گفـت و گـو بـا سـرآمدان قلمـرو شـعر و داسـتان ایـران و جهـان، کارگاه شعر و ترجمه از جمله بخش های این دو ماهنامه است.

رحمانیان آورده است: برای نخستین بار در یک مجلة ادبی برخی برنامـه هـای وزیـن در رادیـو را بـه دلیـل عالقـه شـخصی و استفاده دیگران از میراث ادبی ایرانیان انتشار خواهیم داد. از پی چنین ایده ای برنامة نام آوران ایران زمین رادیو فرهنگ و ادبیات ایران به روی کاغذ آمده است.

باد و برگ عباس کیارستمی، من ببرم پیچیده به بالی خشم و هیاهو اسکندر صالحی، بخش هایی از رمان من ببر نیستم محمدرضا صفدری، نم نم باران بر تارهای پریشان ضیاء الدین خالقی، شعر و داستان و فضای مجازی و عشق این حقیقت بی مرز محمدرضا تقی دخت، افسانه ایرانی آلبرت کوچویی و ... از جمله محتویات این ماهنامه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع فعالیت نشریه ادبی چامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت نشریه ادبی چامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید