اصفهانیان: اینکه داوری به خاطر مسئله شخصی نتیجه بازی را تغییر داده، عقلانی نیست، باشگاه ها کتبی اعتراض نمایند

به گزارش وبلاگ ورامین، رئیس کمیته داوران گفت:اگر داوری احساس کند تماشاگران جو ورزشگاه را به هم می زنند، باید طبق قانون عمل کند.

اصفهانیان: اینکه داوری به خاطر مسئله شخصی نتیجه بازی را تغییر داده، عقلانی نیست، باشگاه ها کتبی اعتراض نمایند

به گزارش وبلاگ ورامین و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان درباره عملکرد داوران در شش هفته ای که مسابقات لیگ برتر برگزار گردیده، گفت: با توجه به اینکه 46 بازی در رقابت های لیگ برتر انجام گردیده است، در مجموع عملکرد داوران را مناسب ارزیابی می کنم. داوران ما در 3 یا 4 بازی اشتباه تاثیرگذار داشتند که تقریبا زیر 10 درصد بوده و به نظرم این آمار قابل قبولی است.

وی درباره مسائل مختلفی که این روزها در رسانه ها درباره آن بحث می گردد، توضیح داد: من هم این صحبت ها را شنیدم، اما فکر نمی کنم که درست باشد. اگر داوری احساس کند در ورزشگاه امنیت وجود ندارد و تماشاگران جو ورزشگاه را به هم می زنند، باید طبق قانون عمل کند. اینکه می گویند داور به خاطر مسائل شخصی نتیجه بازی را عوض نموده، عقلانی نیست و دور از روح جوانمردی در بازی است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباه اینکه باشگاه ها در خصوص نحوه قضاوت داوران اعتراض دارند، گفت: ضمن احترام به تمامی باشگاه ها، درخواست دارم اگر اعتراضی نسبت به داوری در بازی های خود دارند، به صورت کتبی به فدراسیون فوتبال ارسال نموده تا کمیته داوران آن را آنالیز کند. اگر داوری اشتباه قضاوت نموده، طبق آیین نامه با او رفتار خواهیم کرد و بالعکس اگر داوری عملکردش در بازی مثبت بوده، مورد تشویق قرار می گیرد. همچنین از کمیته های انضباطی و اخلاق درخواست می کنیم به این موضوع ورود نمایند.

اصفهانیان در انتها مطرح نمود: اشتباهات داوری جزئی از بازی است. ما کوشش می کنیم این اشتباهات را به حداقل برسانیم. در جام جهانی هم داوران اشتباهاتی داشتند که با ویدئو چک این اشتباهات رفع می شد. ما اشتباهات داوران مان را تأیید می کنیم و باید آنها را کاهش دهیم. برای این داوران کلاس های توجیهی برگزار می گردد تا متوجه خطاهای خود بشوند و در قضاوت های بعدی خود آن را اصلاح نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اصفهانیان: اینکه داوری به خاطر مسئله شخصی نتیجه بازی را تغییر داده، عقلانی نیست، باشگاه ها کتبی اعتراض نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهانیان: اینکه داوری به خاطر مسئله شخصی نتیجه بازی را تغییر داده، عقلانی نیست، باشگاه ها کتبی اعتراض نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید