نماینده ایران در گردهمایی ناشران آسیایی سخنرانی می نماید

به گزارش وبلاگ ورامین، علیرضا بهرامی شاعر و ناشر در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: گردهمایی و نشستِ سال 2018 ناشران آسیایی از روز سه شنبه این هفته تا جمعه 23 شهریور در شهر سئول برگزار می گردد و قرار است از طرف ناشران ایرانی در این برنامه سخنرانی کنم.

نماینده ایران در گردهمایی ناشران آسیایی سخنرانی می نماید

وی اضافه نمود: برگزارکنندگان این برنامه، میزبان کشورهای اندونزی، ژاپن، مالزی، فیلیپین، تایوان، تایلند، ویتنام و کره جنوبی هستند. از ایران و در واقع کشورهای غرب آسیا، تنها انتشارات آرادمان دعوت گردیده است.

مدیر اجرایی انتشارات آرادمان درباره دعوت این ناشر به گردهمایی مذکور گفت: نشست سالانه ناشران آسیایی هرسال برای تبادل نظر درباره ایده های نو و همچنین به اشتراک گذاشتن تجربه های جدید برگزار می گردد. انتشارات آرادمان هم به عنوان یکی از ناشران ایرانی که طی چند سال گذشته، تجربیاتی اندوخته ابتدا برای نشست سال گذشته دعوت گردیده بود که به دلایلی، این حضور میسر نشد و حالا در نشست سال 2018 قرار است در یک سخنرانی، تجربه ها و همچنین نگاه خود را در زمینه نشر کتاب در عصر دیجیتالیسم و استیلای شبکه های مجازی، برای دیگر ناشران آسیایی حاضر در نشست عرضه کنیم.

بهرامی در ادامه گفت: بنا شد به عنوان نماینده آرادمان به عنوان یکی از 12 سخنران برنامه مذکور به کره سفر نموده و سخنرانی ام را روز چهارشنبه 21 شهریور 12 سپتامبر ساعت 10 به وقت محلی ارائه کنم. قرار است پس از سخنرانی ها هم در روز جمعه 14 سپتامبر با 3 ناشر کره ای تجربه هایمان در حوزه نشر را مبادله نموده و به مصاحبه بپردازیم.

این شاعر همچنین گفت: 6 سال پیش همزمان با برگزاری اکسپوی یوئسوی سال 2012 برای چاپ جلد اول کتاب دنیای شیشه ای که نخستین مرجع فارسی درباره تاریچ اکسپوهای جهانی و اکسپوهای پیش رو است، سفری به کره جنوبی داشتم. ناچار شدم در آن سفر از شمال تا جنوب کُره را در قالب سفری زمینی طی کنم. دو سال پیش از آن هم برای نوشتن همین کتاب، 2 سفر به کشور چین داشتم. جلد دوم کتاب هم چندماه آینده عرضه می گردد و به خاطر آن و مستندنگاری، سفرهایی به کره، ایتالیا و قزاقستان داشتم. منظورم از اشاره به این سفرها برای نوشتن کتاب، این است که بگویم برای انجام کار موفق تر فرهنگی هم در دنیای مدرن، نیازمند مشاهده و تبادل های گوناگونی در تجربیات فرهنگی – اجتماعی – اقتصادی هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نماینده ایران در گردهمایی ناشران آسیایی سخنرانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ایران در گردهمایی ناشران آسیایی سخنرانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید