جاذبه های گردشگری اسلوونی

به گزارش وبلاگ ورامین، کشور اسلوونی یکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد که مرکز آن شهر لیوبلیانا است و در همسایگی کشورهای مجارستان، کرواسی، اتریش و ایتالیا واقع شده است. این کشور که تا سال 1991 و قبل از فروپاشی شوروی، به عنوان بخشی از کشور یوگسلاوی به شمار می رفت، از جمله کشوهای با ثبات اروپا است که شرایط مالی مناسبی دارد. اسلوونی همیشه به عنوان پلی میان غرب اروپا با منطقه بالکان عمل نموده است.

جاذبه های گردشگری اسلوونی

اسلوونی در میان گردشگران به خاطر پیست های اسکی، دریاچه های زیبا و چشم نواز و کوه های سر به فلک کشیده اش معروف است. دریاچه زیبای بلد که در نزدیکی شهری به همین نام قرار گرفته است، به وسیله چشمه های آب گرم تامین می گردد و در اطراف آن می توان قلعه ای تاریخی مربوط به دوران رنسانس را دید. در شهر لیوبلیانا معماری سنتی اروپایی و روسی با معماری نوین درآمیخته و چشم انداز های زیبایی پدید آورده است.

پارک ملی تریگلاو با پیست های اسکی و صخره های زیبایش، یکی از جاذبه های مورد علاقه علاقه مندان به کوهنوردی بوده است. هنوز هم بعضی از روستاهای این کشور با معماری دوران قدیم پابرجا هستند و به شما تجربه زندگی در قرون وسطی را پیشنهاد می دهند. غارهای آهکی اسلوونی نیز معروف هستند که بیشتر در مرکز این کشور پیدا می شوند.

بسیار از گردشگران در تابستان از این کشور بازدید می نمایند. در این فصل آب و هوای بسیاری از نقاط اسلوونی به خصوص در سمت جنوب، بسیار گرم است. اما در سمت شمال که کوهستانی است، آب و هوا نسبت به بقیه نقاط کمی خنک تر می باشد. فصل اسکی معمولا بین ماه های دسامبر و مارس است و بعضی از جشنواره های معروف این کشور مانند جشنواره جاز، شب ها و روزهای بلد و جشنواره های تابستانی لیوبلیانا در ماه جولای برگزار می گردد.

کشور اسلوونی یکی از کشورهای پیشرفته و پیشرفته اروپا به شمار می رود و همیشه سیاست های خود را در جهت حمایت از گردشگران تنظیم نموده است. بعضی از جاذبه های گردشگری اسلوونی شامل غار پوستوژنا، پارک ملی تریگلاو، رودخانه زیبا سوکا، پارک منطقه ای غارهای اسکوژان، موزه ملی اسلوونی، باغ وحش لیوبلیانا، گالری ملی اسلوونی و کلیسای روسی می باشند که در سفر خود به این کشور باید حتما از آنها تماشا کنید.

اطلاعاتی در خصوص کشور اسلوونی:

زبان رسمی: اسلوونیایی

مذهب: مسیحی

نوع حکومت: جمهوری

جمعیت: حدود 2 میلیون و 65 هزار نفر

مساحت: 20,273 کیلومتر مربع

واحد پول: یورو (EUR)

€ 0.83 = $1

پیش شماره: +386

اختلاف زمانی با ایران: دو ساعت و نیم عقب تر

ویزا: احتیاج به ویزا دارد

برای مشاهده اطلاعاتی در خصوص جاذبه های شهرهای کشور ایلوونی بر روی نام آن ها در ذیل کلیک نمایید:

جاذبه های گردشگری لیوبلیانا اسلوونی

منبع: ای نشات

به "جاذبه های گردشگری اسلوونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری اسلوونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید