خبرنگاران پانسیون های مطالعاتی تهدیدی برای شیوع ویروس کرونا است

به گزارش وبلاگ ورامین، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سالن ها و پانسیون های مطالعاتی با وجود تعطیلی مدارس همچنان باز هستند و حضور دانش آموزان در این مکان ها می تواند منجر به شیوع ویروس کرونا شود.

خبرنگاران پانسیون های مطالعاتی تهدیدی برای شیوع ویروس کرونا است

فرحناز قائدامینی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: برخی پانسیون های مطالعاتی زیرنظر آموزش و پرورش نیستند و این نهاد نمی تواند بر این مکان ها نظارت داشته باشد اما این پانسیون ها در شرایط کنونی پذیرای دانش آموزان هستند.

وی ادامه داد: این تهدید می طلبد تا نهادهای متولی دستور به تعطیلی این پانسیون ها بدهند و یا در غیر این صورت نهادهای نظارتی به این موضوع ورود پیدا کنند، چرا که حضور دانش آموزان در این مکان ها در شرایط کنونی خطرآفرین است.

قائدامینی در ادامه با اشاره به تداوم تعطیلی مدارس این استان در هفته آینده، شرح داد: این در حالی است که مدیران و عوامل اجرایی در مدارس حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: معلمان نیز به صورت شیفت بندی و بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده در مدارس حضور دارند و از طریق سامانه های صدای مشاور، صدای معلم و صدای دانش آموز فعالیت های خود را ادامه می دهند.

قائدامینی همچنین از برگزاری کلاس های مجازی ویژه دانش آموزان استان خبر داد و گفت: در این کلاس ها حضور و غیاب می شود و آزمون های آنلاین از دانش آموزان گرفته می شود.

به گزارش وبلاگ ورامین، در سال تحصیلی جاری 207 هزار و 117 دانش آموز در بیش از 2 هزار و 600 مدرسه و حضور بیش از 14 هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

پس از 11 روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز دوشنبه 12 اسفند نخستین مورد مثبت ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اعلام این خبر افزود: حال این بیمار وخیم نیست و علت و چگونگی ابتلای این فرد به ویروس کرونا در دست بررسی است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، تا به امروز به 75 کشور جهان سرایت کرده است.

شست وشوی مداوم دست ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از دست دادن های مکرر مواردی است که از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پانسیون های مطالعاتی تهدیدی برای شیوع ویروس کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پانسیون های مطالعاتی تهدیدی برای شیوع ویروس کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید