طراحی داخلی فضای پذیرایی با ترکیب رنگ طوسی و خنثی

به گزارش وبلاگ ورامین، اتاق پذیرایی و نشیمن فضای می باشد که بیشترین تاثیر را بر مهمان ها گذاشته و تمامی افراد زمان طولانی را در طول شبانه روز در این اتاق سپری می نمایند طراحی داخلی نشیمن و پذیرایی با استفاده از سبک ها و رنگ های مختلفی قابل اجرا می باشد یکی از این رنگ هایی که باعث ایجاد فضایی خیره نماینده در سالن نشیمن و پذیرایی شما می گردد رنگ طوسی می باشد رنگ طوسی رنگی است که مناسب برای سالن پذیرایی بوده و به راحتی می توانید در هر سبکی از دکوراسیون داخلی از این رنگ بهره ببرید برای آشنایی با روش های استفاده از رنگ در اتاق پذیرایی با ما راه باشید:

طراحی داخلی فضای پذیرایی با ترکیب رنگ طوسی و خنثی

در سال های اخیر برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی از رنگهای خنثی بسیار استفاده می گردد زمانی که حرف انتخاب رنگ خنثی برای طراحی فضای نشیمن می گردد رنگ طوسی جزء اولین رنگهایی است که به فکر خطور می کند این رنگ با تنالیته های مختلفی که دارد زیبایی فوق العاده را به وجود می آورد و برای افرادی که علاقه مند به طراحی های ساده و سبک مینیمال می باشند انتخاب مناسب و به جایی می باشد و فضایی آرام و مدرن را برای شما ایجاد خواهد نمود. با وجود اینکه رنگ طوسی به اسم رنگ محافظه کار بی تحرک و رنگی مناسب فضاهای رسمی شناخته شده است اما این رنگ به خصوص در طراحی دکوراسیون داخلی در سال های اخیر جزء محبوب ترین رنگ ها محسوب شده است از این رنگ حتی در لوازم خانه و مبلمان هم بسیار استفاده می گردد. اگر شما قصد دارید که در طراحی اتاق پذیرایی خود از این رنگ بهره ببرید اولین کار انتخاب پالت رنگی مطابق با سلیقه شما می باشد اگر تنها از یکی از تنالیته های این رنگ بهره ببرید فضایی خسته کننده را ایجاد خواهید کرد و جزئیات طراحی از بین میرود به همین دلیل است که پیشنهاد می گردد حداقل سه رنگ از تنالیته های مختلف این رنگ را برای طراحی خود انتخاب کنید به اسم مثال می توانید برای رنگ اصلی اتاق رنگ طوسی تیره را انتخاب نموده و طوسی متمایل به آبی و طوسی روشن در کنار آنها استفاده نموده و فضایی فوق العاده مجذوب کننده را به وجود آورید یا می توانید برای دیوارها رنگ طوسی را انتخاب نموده و برای مبلمان طوسی روشن تری استفاده نموده و در جزئیات مثلاً کوسن های مبل و غیره از رنگ آبی یا قرمز بهره ببرید این کار به زیباتر شدن فضای شما یاری خواهد نمود.

زمانی که شما برای طراحی خود پالت رنگ های خنثی را انتخاب نموده اید مطمئن باشید که اگر از آنها به درستی استفاده گردد فضای خیره کننده را در خانه برای شما به وجود خواهد آورد.

  • طراحی مینیمال با استفاده از رنگهای سفید سیاه و طوسی

اگر قصد دارید یک اتاق نشیمن به سبک مینیمال طراحی کنید می توان یکی از رنگ ها را رنگ طوسی انتخاب کنید اما چه رنگ هایی در کنار طوسی به کار برده گردد تا فضای زیباتری را به وجود آورید؟ زمانی که صحبت از فضای مینیمال می گردد یکی از سبک هایی که به فکر می رسد سبک اسکاندیناوی می باشد در این سبک از رنگ سفید بسیار استفاده می گردد در کنار این رنگ می توانید از رنگ های مشکی و طوسی هم بهره ببرید برای طراحی سالن پذیرایی خود می توانید در بازسازی منزل از دیوارهای سفید وسایل دکوری مشکی و مبلمان طوسی رنگ بهره ببرید اتاق نشیمن اجتماعی ترین و عمومی ترین فضای خانه محسوب می گردد در این مکان می باشد که شما استراحت نموده از مهمان های خود پذیرایی میکنید خانواده در کنار هم جمع می گردد اتاق نشیمن باید دارای دکوراسیونی آرام بخش باشد تا بتواند استرس و اضطراب را از افراد یک خانه دور نموده و آن ها را به آرامش دعوت کند. برای مثال می توانید در کنار رنگ طوسی از گرما و صمیمیت رنگ چوب هم بهره ببرید به کارگیری رنگ طبیعی چوب در میزهای مبل یا میز تلویزیون در پذیرایی انتخاب مناسبی می باشد البته در کنار آن رنگ طوسی و کرم هم ترکیب بسیار مجذوب کننده و محبوبی می باشد.

یک ایده دیگر ترکیب رنگ بنفش و طوسی می باشد این ترکیب رنگ اتاقی صمیمی و گرمی را به وجود می آورد به اسم مثال شما می توانید در کنار مبلمان و دیوارهای طوسی تیره و روشن از رنگ بنفش در کوسن ها و اکسسوار های دیگر بهره ببرید.

البته استفاده از وسایل فلزی بدون شک در کنار رنگ طوسی می تواند برترین انتخاب باشد اما در انتخاب لوازم و اشیا بزرگتر مثل میزها، میزهای چوبی انتخاب مناسب تری می باشد. با استفاده از این اشیا و اکسسوار های فلزی می توان فضایی تاثیر گذار به وجود آمد.

به طور کلی رنگ طوسی یک رنگ دوست داشتنی در طراحی های اتاق نشیمن و پذیرایی محسوب می گردد این رنگ دست طراحان را برای اجرای سبک مینیمال و مدرن باز گذاشته و می توانند هر نوع تغییری در حالت های مختلف به وجود آورد .البته این انعطاف پذیری تنها در این سبک ها محدود نشده و در طراحی های سبک های کلاسیک و سنتی هم بسیار پرکاربرد می باشند و می توان به راحتی با آنها ارتباط برقرار کند . این رنگ در اتاق نشیمن با هدف استفاده از حس نو بودن و آرامش بخشی و همینطور جدیت این رنگ به کار گرفته می گردد و به راحتی با بسیاری از رنگ ها ترکیب می گردد در واقع می توان گفت که مکمل های رنگ طوسی در اتاق پذیرایی بسیار زیاد و نامحدود می باشد اما باید با توجه به سلیقه برترین آنها را انتخاب کرد.

  • ترکیب رنگ سفید و طوسی

یکی از رنگ هایی که می تواند با استفاده از ان فضای زیبایی را در بازسازی ساختمان به وجود آورد رنگ سفید می باشد تمیزی و پاکیزگی رنگ سفید همواره بر دیگر رنگ ها غلبه داشته و به زیبایی خودنمایی می نماید در واقع سفید جزو اولین رنگهایی می باشد که پیشنهاد می گردد با رنگ طوسی ترکیب گردد با استفاده از این ترکیب می توانید فضایی زیبا و خیره کننده را به وجود آورد پیشنهاد می گردد که از رنگ سفید در مبلمان و عناصر دکوری بهره ببرید.

  • ترکیب رنگ طوسی و آبی

سورمه ای و آبی های تیره و همینطور مشتقات آن مثل بنفش که رنگی میان قرمز و آبی است معمولاً جزو رنگهای می باشد که در کنار رنگ طوسی روشن جلوه زیبایی را به وجود می آورد اما هستند کسانی که در پی طراحی های خاص و متفاوت می باشد برای این گونه افراد پیشنهاد میگردد که و از طوسی تیره در کناره رنگ آبی استفاده گردد .رنگ آبی هرچقدر تیره تر باشد فضای سنگین تر و با دکوراسیون لوکس را ایجاد می نماید.

از دیگر رنگ هایی که در کنار رنگ طوسی ترکیبی بسیار زیبا و مجذوب کننده به وجود آورده و در بین افراد محبوب تر از می توان به ترکیب رنگ طوسی و صورتی، قرمز طوسی، طوسی سبز ، طوسی و زرد و ... اشاره نمود.

منبع: هیرادانا

به "طراحی داخلی فضای پذیرایی با ترکیب رنگ طوسی و خنثی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی فضای پذیرایی با ترکیب رنگ طوسی و خنثی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید