عاشقان سفر از تجارب و آرزوهایشان می گویند!

به گزارش وبلاگ ورامین، سفر فقط بودن در یک مکان نیست.

این کار چیزی بالاتر از تعداد مهرهای پاسپورت تان است. سفر یعنی تجربه کردن فرهنگ های نو ، کاوش نعمت های موجود در طبیعت و اینکه، کیلومتر ها از کنج راحتی تان فاصله بگیرید.

عاشقان سفر از تجارب و آرزوهایشان می گویند!

با این اوصاف، لذت بخش است که حساب ماجراجویی هایمان را داشته باشیم تا قدردان این جهت طولانی که آمده ایم باشیم. با وبلاگ ورامین همراه باشید تا از ماجراجویی تعدادی از عاشقان سفر بشنویم.

جیمز کی (James Kay)- سردبیر مجله (lonelyplanet.com)

تعداد کشورهایی که بازدید نموده ام: 47

کشورهای مورد علاقه : کاستاریکا، نیوزلند، هند

چرا سفر می کنم… با سفر ذهنم آزاد و رها می گردد. با بودن در محیطی همیشگی ، گویی مغز در حالت خلبان اتوماتیک قرار می گیرد. فکر می کنم مغز ما به این صورت طراحی شده است. مطمئنا سفر، تنها راه اینکه خودمان را به حالت خلبان دستی برگردانیم، نباشد اما می تواند لذت بخش ترین روش باشد.

برترین بخش سفر در سال 2016: گشت زدن در میان جزایرکوچک در بوهوسلن (Bohuslän) در غرب سوئد، در رقابتی سخت کمی بالاتر از سایر مکان هایی که دیده ام، در صدر فهرستم قرار می گیرد. حقیقتا عاشق فضای پر از آرامش این منطقه هستم که از ساحل گوتنبرگ (Gothenburg) آغاز و تا مرز نروژ ادامه دارد. اینجا یک نمایش باشکوه از ردیف دهکده های ماهیگیری به علاوه پاتوق های تابستانی- همانند لیسکیل (Lysekil) اسموگن (Smögen) و فجل باکا (Fjällbacka) - است که احساس و نمایی منحصر به فرد را با گردشگران سهیم می گردد؛ کلبه های چوبی قرمز ، سنگ های گرانیتی صورتی و دریای عمیق آبی از جمله این زیبایی هاست.

در نزدیکی مرز ، می توانید با یک قایق به جزیره عاری از ماشین کوستر (Koster) بروید که در مرکز کوسترهاوت (Kosterhavet) ، تنها پارک ملی دریایی سوئد است. من در غروب به تور کایاک مجمع الجزایر ملحق شدم ، زمانی بی نظیر از روز که مناسب برای کاوش در جزیره های کوچک و خلیج های مخفی است، که هیچ صدایی جز پارو زدن در آب زلال نقره ای و صدای گاه به گاه بال مرغان دریایی در جهت رفتن به لانه، مزاحم این لحظات نخواهد شد.

مقصد بعدی در فهرست آرزوها: نامبیا، ماداگاسکار، آلاسکا

اورلا توماس (Orla Thomas) - سردبیر مقاله اصلی مجله لونلی پلنت تراولر (Lonely Planet Traveller)

تعداد کشورهایی که بازدید نموده ام : 34

کشورهای مورد علاقه: ایالات متحده ، اسپانیا، ژاپن

چرا سفر می کنم…وقتی از خانه دور می شوی، از علامت های جاده گرفته تا خوراکی هایی که مردم می خرند، ناگهان همه چیز پر از جذابیت می گردد. اینکه هر روز برای تان یک سلسله از ماجراجویی های ریز و درشت باشد، فوق العاده سرگرم کننده است.

برترین بخش سفر در سال 2016: من از مرکز کشور لتونی ؛ ریگا در اوج سرمای زمستان بازدید کردم، زمانی که خیابان ذ های سنگ فرش شده اش از برف پوشیده شده بود. به راستی هوای بسیار سردی بود، اما در یک بعدازظهر، برترین مکان را برای گرم شدن، در شهر یافتم، یک رستوران سنتی به نام فلکلابز آلا پاگرابز که در زیرزمین واقع شده است و هر هفته میزبان برگزاری موسیقی زنده است.

مقاصد بعدی در فهرست آرزوها: اتریش و کنیا

جما گراهام- سردبیر مقاصد گردشگری در اروپای شمالی

تعداد کشورهایی که بازدید نموده ام: 25

کشورهای موردعلاقه :نروژ، لیتوانی و روآندا

چرا سفر می کنم…سفر برای من برترین راه رهایی از استرس زندگی در یک شهر پرازدحام است. مقاصد گردشگری محبوبم، مکان هایی است که در آن به وسیله طبیعت احاطه شوم و لازم نیست که این طبیعت در یک سرزمین پرت و دور افتاده باشد (هرچند این گونه مکان ها بیشتر ماجراجویانه به نظر می رسند). سفر برای من می تواند یک سفرکوتاه یک روزه به اطراف شهر باشد که از خانه تا آنجا تنها چند ساعت با قطار فاصله است.

برترین بخش سفر در سال 2016: من تجربه سافاری هوایی در یک هواپیمای شش نفره بر فراز کلاهک یخی گرینلندی (Greenlandic) را برترین تجربه تمام عمرم به حساب می آورم. روز قبل از این کوه یخ بالا رفته بودم و تحت تاثیر وسعت آن که تحولی در نگرشم ایجاد نموده بود، قرار گرفتم، اما مشاهده این زیبایی از بالا حقیقتا نفس گیر است. این وسعت سفید دندانه دار بی پایان، فراتر از افق ها امتداد پیدا نموده است، برای کیلومترها ادامه دارد و تنها وقفه در میان آن، دریاچه های ناشی از یخ ذوب شده با آبی زلال و به شفافیت کریستال است. با نگاه کردن به پایین، در یک لحظه هم حس یک موجود غول پیکر و هم یک موجود کوچک کم اهمیت را داشتم. بعد از تجربه مکانی این چنین در دوردست ها، پیاده شدن از هواپیما در شهر پر از ازدحام هیثرو(Heathrow) بسیار برای گروه تکان دهنده بود.

مقصد بعدی در فهرست آرزوها: ژاپن ، کانادا، ایران

منبع: الی گشت

به "عاشقان سفر از تجارب و آرزوهایشان می گویند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاشقان سفر از تجارب و آرزوهایشان می گویند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید