ماسک مخصوص افراد ناشنوا

به گزارش وبلاگ ورامین، شیوع ویروس کرونا در دنیا بازار ماسک را با رونق و تنوعی بی سابقه روبرو نموده است. اما گذشته از انوع فشن آن، فراوری بعضی ماسک های خاص مانند ماسک مخصوص افراد ناشنوا اهمیت بیشتری دارد.

ماسک مخصوص افراد ناشنوا

به گزارش وبلاگ ورامین، شیوع ویروس کرونای جدید و لزوم پیشگیری از ابتلا به این ویروس، بازار عرضه و تقاضای ماسک را دچار رونقی بی سابقه کرد تا آنجا که بسیاری از کشورها با کمبود ماسک روبرو شدند.

در این میان بعضی شرکت ها به فراوری ماسک های فشن روی آوردند زیرا اینطور که به نظر می رسد، حداقل تا مدت ها باید ماسک را نیز جزئی از البسه روزانه خود قرار دهیم.

اما گذشته از دشواری تنفس در هنگام استفاده از ماسک، انتقال بعضی حس های بشری نیز با مشکل روبرو شدند. مثلا لبخندی ساده در پاسخ به یک دوست، یا صحبتی آهسته برای نشکستن سکوت حاکم بر فضا ناممکن شده اند. این مسائل اما چالش هایی دست دوم به حساب می آیند زیرا گروهی از شهروندان در شرایط کرونایی موجود با مشکلاتی اساسی روبرو شده اند.

به گزارش گلوبال نیوز، اشلی لارنس که معلم افراد ناشنوا در دانشگاه کنتاکی آمریکاست، متوجه احتیاج این گروه از افراد جامعه به ماسکی مناسب شد. افراد ناشنوا برای برقراری ارتباط با دنیای اطراف خود از تکنیک های لب خوانی استفاده می نمایند بنابراین به ماسکی احتیاج دارند که قسمت روبرویی آن شفاف باشد تا هم دهان دیده گردد و هم سلامت فرد محفوظ بماند.

به همین دلیل او به یاری مادرش اقدام به طراحی و فراوری ماسکی کرد که از پارچه مخصوص و طلقی شفاف فراوری شده است. این ماسک ها اکنون به صورت رایگان در اختیار افرادی که ناشنوا هستند و یا احتیاج به استفاده از لب خوانی دارند قرار می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ماسک مخصوص افراد ناشنوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک مخصوص افراد ناشنوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید