معرفی اپلیکیشن های تاکسی یاب بین المللی

به گزارش وبلاگ ورامین، آشنایی با اپلیکیشن های تاکسی یاب

سفر یکی از مهمترین عناصر در زندگی هر فردی به شمار می رود، از همین رو برای بهتر شدن شرایط هر روز امکانات بهتر و جدیدتری در اختیار گردشگران و مسافران قرار می گیرد. یکی از این امکانات اپلیکیشن های سفر است که در بین آن ها تاکسی یاب ها بسیار یکی از برترین و مهمترین برنامه های کاربردی برای سفر به شمار می فرایند. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا اول برترین اپلیکیشن های تاکسی یاب را معرفی کنیم و بعد از آن نحوه استفاه از این اپلیکیشن ها را خدمتتان ارائه دهیم.

معرفی اپلیکیشن های تاکسی یاب بین المللی

مختصر اگر بخواهیم بگوییم اینطور بیان می گردد که با ظهور موبایل و اپلیکیشن های کاربردی زندگی افراد تا حدی قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده است. به طوری که موبایل جز جدایی ناپذیر زندگی های امروزی حتی در سفر هم نیز شده است.

اپلیکیشن های تاکسی یاب برترین همسفر هر فرد در مقصدی که به آن سفر می نماید می باشد. اما نکته ای وجود دارد چه اپلیکیشن تاکسی یابی نصب کنیم بهتر است؟ یا اصلا نحوه کار با این برنامه ها چگونه است؟

ما در این مقاله در ابتدا می خواهیم معروف ترین اپلیکیشن تاکسی یاب که Uber است را معرفی کنیم و بعد از آن به تفکیک کشورها برنامه هایی که در آن مقصد کاربرد دارد را نام خواهیم برد.

اپلیکیشن تاکسی یاب اوبر Uber

اپلیکیشن اوبر یکی سرویس جستجو برای پیدا کردن ماشین برای افراد می باشد. کسانی که از اوبر استفاده می نمایند می توانند با معین کردن مبدا و مقصد خودشان نزدیک ترین ماشینی که در اطرافشان وجود دارد را انتخاب نمایند. استفاده از این سیستم بسیار آسان است و مسافران حتی احتیاج به پرداخت نقدی کرایه هم ندارند چرا که می توانند به وسیله کارت بانکی یا اکانت پی پال هزینه سفرشان را انتخاب نمایند.

جالب است بدانید که اپلیکیشن اوبر تا به امروز نزدیک به 110 میلیون کاربر فعال دارد که نزدیک به 15 درصد از سفرهای اوبر مربوط به فرودگاه یا از فروگاه می گردد. این شرکت در سال 2019 تبدیل به یک شرکت سهامی عام شد.

  • نحوه کار با اوبر
  1. در ابتدا شما می بایست که برنامه اوبر را بر روی موبایلتان نصب کنید. برای این کار می توانید مستقیما به سایت uber.com بروید و یا مستقیما پلی استور یا اپ استور دانلود کنید.
  2. پس از نصب کردن برنامه اوبر بر روی موبایلتان نوبت به این رسیده است که sign up کنید.

توجه داشته باشید که برای ثبت نام در سیستم اوبر می بایست یک کارت بانکی معتبر یا یک اکانت پی پال داشه باشید و اطلاعات حساب بانکی یا اکانت پی پال خودتان را در آن ثبت کنید.

  1. نام و نام خانوادگی خودتان را وارد کنید.
  2. شماره موبایلتان را در سیستم جهت ثبت نام وارد کنید، تا راننده بتواند برای پیدا کردنتان با شما تماس بگیرد.
  3. یک آدرس ایمیل معتبر در سیستم جهت ثبت نام وارد کنید.
  4. یک رمز عبور ایمن برای خودتان انتخاب نمایید. در حفظ و نگهداری این رمز دقت داشته باشید.
  5. تمامی قوانین و شرایط سرویس خدمات تاکسی آنلاین اوبر را مطالعه کنید و در صورت موافقت رضایت خودتان را اعلام کنید.
  6. پس از انجام تمامی مراحل بالا دکمه Sign Up را بزنید. پس از این ایمیلی به منظور تایید اکانت شما برایتان ارسال می گردد که می بایست به وسیله ایمیلتان صحت آن را تایید کنید.

پس از ثبت نام حال نوبت به گرفتن تاکسی می رسد:

شما می بایست اپلیکیشن را باز کنید و بر روی گزینه Where to کلیک نمایید و مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

پس از معین کردن مقصد، حال نوبت به انتخاب نوع ماشین هم می رسد. گزینه های موجود به این ترتیب است که می خواهید ماشینتان تک سرنشین، چهار سرنشین، لوکس یا قیمت پایین باشد.

قیمت ها بر اساس مقصد، ساعات اوج ترافیک، میانه هزینه بنزین در شهر مقصد و اتومبیلی که انتخاب نموده اید متغییر است.

پس از انجام دادن تمام مراحل بالا بر روی گزینه Request Uber کلیک نمایید.

پس از اینکه راننده ای جهت درخواستی شما را قبول کرد، دقیقا در همان محلی که آدرس را زده ای بایستید و به هیچ وجه از آن مکان تکان نخورید تا راننده شما را پیدا کند.

اگر بعد از 5 دقیقه خواستید که سفرتان را کنسل کنید می بایست مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت نمایید.

گفتنی است که بگوییم پرداخت هزینه اوبر تنها از طرق paypal، Cash یا حساب های اندروید و اپل که قبل در سایت عضو شده اند امکان پذیر است.

برنامه های تاکسی یاب در ترکیه

بعد اپلیکیشن uber که یکی از معروف ترین اپلیکیشن های تاکسی یاب در دنیا است می خواهیم به تفکیک برنامه های کاربردی تاکسی یاب هر کشور را معرفی کنیم.

دو اپلیکیشن مهمی که در شهرهای توریستی این ترکیه نظیر استانبول، آنتالیا و کوش آداسی فعال هستند iTaksi و BiTaksi است.

اپلیکیشن تاکسی یاب iTaksi

یکی از اپلیکیشن های تاکسی یاب که بسیار در بین مردم ترکیه و مسافرانی که به این کشور سفر می نمایند محبوب است، iTaksi است. این برنامه به وسیله شهرداری استانبول مدیریت می گردد و کار با آن بسیار ساده است.

برای دریافت این برنامه تنها کافی است به وسیله Play Store یا AppStore اقدام به دانلود و نصب این برنامه بر روی موبایلتان بنمایید، برای فعال سازی این برنامه پس از ورود اطلاعاتتان در برنامه یک کد فعال سازی برایتان ارسال خواهد شد.

از مزایای اپلیکیشن iTaksi به نسبت دیگر برنامه ها این است که شما می توانید به محض اینکه راننده ای شما را برای سفر قبول کرد عملکرد و امتیازهای وی را آنلاین مشاهده کنید. بعلاوه می توانید مدت زمان تقریبی انتظارتان برای رسیدن به به مقصد را هم قبل از سفر اعلام می نماید.

به منظور برقراری امنیت بیشتر مدیریت تاکسی اینترنتی iTaksi دوربین هایی را در ماشین ها نصب نموده تا تمام اتفاقاتی را ضبط نماید. گفتنی است که بگوییم هیچگونه صدایی در این ماشین ضبط نمی گردد اما جوانب احتیاط را رعایت کنید و به هیچ وجه حرف های سیاسی و خط قرمزدار نزنید.

برای پرداخت هزینه سفرتان می توانید هم به وسیله استانبول کارت و هم به صورت نقدی اقدام نمایید.

BiTaksi، اپلیکیشن تاکسی یاب در استانبول و آنکارا

یک نرم افزار تاکسی یاب دیگر که در ترکیه به خصوص استانبول بسیار کاربرد دارد، BiTaksi است. این برنامه بر روی موبایل های هوشمند بسیار راحت نصب می گردد و کار با آن هم بسیار ساده تر از آن است که فکر کنید.

نکته بسیار مهم در خصوص اپلیکیشن BiTaksi این است که تمام راننده های این شرکت دارای تاکسی های رسمی با پلاک های ثبت شده هستند و هیچ راننده متفرقه ای در بین آن ها نیست.

عملکرد این برنامه هم مشابه با دیگر اپلیکیشن های تاکسی یاب است باید برای استفاده از آن در ابتدا عضو شوید و یک کد فعال سازی دریافت نمایید. پس از ثبت نام و وارد شدن به این برنامه می توانید مبدا و مقصد سفرتان را انتخاب نمایید تا راننده مورد نظرتان را انتخاب کنید و سفرتان شروع گردد.

به منظور پرداخت هزینه سفر با BiTaksi می توانید هم به صورت نقدی و هم با کارت های اعتباری اقدام نمایید.

شما علاوه بر اینکه می توانید به سفر و راننده مورد نظرتان امتیاز دهید، امکان نوشتن نظرات جزئی تر هم در خصوص نحوه سفرتان دارید.

تمامی جهت به وسیله شرکت مبدا جهتیابی می گردد و اطمینان لازم برای سفر را برایتان فراهم می آورد.

برنامه های تاکسی یاب در چین

اپلیکیشن تاکسی یاب Didi Chuxing در چین

بعد از ترکیه، دیگر کشور توریستی در بین گردشگران چین است. اپلیکیشن بومی سازی شده ای که در شهرهای این کشور فعاله DiDi نام دارد. شرکت ارائه دهنده این اپلیکیشن امکان استفاده از آن را در کشور ژاپن هم فراهم آورده است.

ساز و کار DiDi هم به مانند دیگر برنامه هایی که از آن ها نام بردیم است و شما باید در ابتدا اقدام به فعال سازی آن بنمایید و پس از آن وارد برنامه شوید، مبدا و مقصدتان را انتخاب نمایید و منتظر قبول شدن از طرف نزدیک ترین راننده در اطرافتان باشید.

پس از سفر سعی کنید حتما به راننده امتیاز دهید و نقاط ضعف آن را اعلام نمایید.

برنامه تاکسی یاب در روسیه

اپلیکیشن تاکسی یاب Taxify

خوب تا اینجا آمدیم حیف است نامی از کشور روسیه نبریم!

در کشور روسیه هم اپلیکیشن های تاکسی یاب وجود دارد تا امکان دسترسی مسافران به تاکسی را راحتر نماید یکی از آن ها همان یاندکس است و دیگری Taxify است. این برنامه درست همچون برنامه های دیگری که در بالا درباره آن ها صحبت کردیم کار می نماید و مسافران برای درخواست تاکسی اینترنتی خودشان در ابتدا باید عضو این برنامه شوند و بعد از آن می توانند با معین کردن مبدا و مقصد و شرایط سفرشان منتظر راننده خودشان باشند.

این برنامه به مقدار ای دقیق است که اگر شما آدرس دقیق مقصد را هم ندانید باز شما به مقصد مورد نظرتان خواهد رساند.

برنامه تاکسی فای در استونی شهرهایی مثل Tallinn، Tartu، P rnu، صربستان (بلگراد) جمهوری چک (پراگ)، لتونی شهرهایی مثل Riga، Valmiera، لیتوانی شهرهایی مثل ویلنیوس، Kaunas، فنلاند شهرهایی مثل هلسینکی، اوولو، جوی اسکیل، بلاروس شهرهای گودن، گومل، تفلیس، آمستردام و دورانگو در مکزیک امکان ارائه خدمات را فراهم آورده است.

به منظور پرداخت هزینه سفرتان می توانید به وسیله کارت های اعتباری اقدام نمایید، رسید پرداخت به شما ایمیل خواهد شد.

برنامه تاکسی یاب در گرجستان

اپلیکیشن تاکسی یاب Yandex

تفلیس و باتومی دو شهر توریستی دیگری هستند که سالانه مسافران زیادی به سمت آن ها سفر می نمایند. در این کشور هم اپلیکیشن های تاکسی یاب بومی سازی شده فعال هستند که یکی از آن ها یاندکس نام دارد. این برنامه کاربردی به مسافران امکان خدمات تاکسی را با قیمت های بسیار عالی می دهد، شما عزیزان به وسیله سایت taxi.yandex.com یا appstore و palystore می توانید اقدام به نصب این برنامه کنید.

البته باید بگوییم که این برنامه تنها در گرجستان نیست که خدماتی را ارائه می دهد بلکه در شهرهایی نظیر ایروان، آلماتی، مینسک، کی یف هم امکان استفاده از این اپلیکیشن وجود دارد.

برای درخواست تاکسی اینترنتی در یاندکس می بایست در ابتدا عضو این برنامه شوید، در بخش Service class نوع سرویس مد نظرتان را انتخاب نمایید. در این مرحله آدرس مقصد و سایر اطلاعات لازم را وارد نمایید(برای مثال انتخاب می کنید به جایگاه ایمنی بچه احتیاج دارید).هم چنین در قسمت Comment می توانید اطلاعات اضافی را وارد نمایید.

پس از آن جهت درخواست تاکسی بر روی گزینه Order taxi کلیک نمایید. پس از گذشت 2 تا 3 دقیقه یک پیغام که شامل اطلاعات ماشین و شماره تماس راننده است برایتان ارسال می گردد.

در برنامه یاندکس شما امکان انتخاب ماشین معمولی، ماشین راحت و مینی ون را دارید. شما پس از معین کردن مبدا و مقصد می بایست بر روی Order a Taxi کلیک نمایید.

اگر پس از رسیدن تاکسی اقدام به کنسل کردن آن بنمایید مبلغی را باید به عنوان جریمه پرداخت کنید.

نرخ کرایه بستگی به نوع سرویس، احتیاجمندی های سفر، فاصله تا مقصد، اندازه ترافیک، شرایط آب و هوایی، شب یا روز بودن زمانی که تاکسی گرفته اید نیز دارد.

برای پرداخت هزینه سفر با یاندکس می توانید به وسیله apple pay، کارت های اعتباری یا به صورت نقدی اقدام نمایید.

منبع: الی گشت

به "معرفی اپلیکیشن های تاکسی یاب بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن های تاکسی یاب بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید