مقایسه چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک با خودروهای هم رده

به گزارش وبلاگ ورامین، چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک در مدل های 1395 تا 1397 در بازار موجود است. برلیانس H330، جیلی GC6 اکسلنت را می توان از رقبای اصلی چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک به شمار آورد. سه خودروی زیر هم در حدود رده قیمتی مشابه با این تیپ آریزو 5 هستند. به همین علت، در ادامه مطلب قصد داریم به مقایسه چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک با جک S3 و چانگان CS35 و بسترن B30 بپردازیم و توان آریزو 5 را در برابر رقبایش بسنجیم.

مقایسه چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک با خودروهای هم رده

مقایسه چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک با جک S3 اتوماتیک

معمولاً وقتی درباره سدان ها و کراس اوورها صحبت می کنیم، انتظار داریم کراس اوورها خودروهای بزرگ تری باشند، اما در این مقایسه با سدانی روبه رو هستیم که نزدیک به 140 کیلوگرم از کراس اوور رقیبش سنگین تر است و حتی رینگ هایش هم یک شماره بزرگ تر است! بااین حال چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک از موتوری کوچک تر از موتور جک S3 اتوماتیک بهره می برد که به رغم 100 سی سی اختلاف حجم، تقریباً همان میزان توان خروجی را فراوری می نماید؛ اگرچه گشتاور خروجی موتور جک S3 بالاتر است و شتاب اولیه بهتری را هم ایجاد می نماید. آریزو 5 بیش از 20 سانتی متر در طول و حدود 5 سانتی متر در عرض از جک S3 بزرگ تر است، اما در موضوع ارتفاع منطقی است که کراس اوور حدود 17 سانتی متر بلندتر باشد.

از مزایای چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک می توان به دارا بودن حالت رانندگی ECO، سیستم پایداری کنترل کشش، چهار کیسه هوای کناری و پرده ای بیش تر علاوه بر دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای اشاره نمود. از سوی دیگر جک S3 اتوماتیک هم از فرمان برقی حساس به سرعت، چراغ های اتولایت و مه شکن جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، خروجی 12 ولت و گرم کن آینه کناری بهره می برد درحالی که این سیستم در آریزو 5 دستی است.

شاید بد نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه جک S3 با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای داخلی چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک

مقایسه چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک با چانگان CS35 اتوماتیک (مونتاژ)

این کراس اوور هم مثل جک S3 نزدیک به 100 کیلوگرم از چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک سبک تر است، اما مثل آریزو 5 از رینگ 17 بهره می برد. در چانگان هم مثل جک S3 با موتور 1600 سی سی روبرو ایم که قدرت و گشتاور بالاتری فراوری می نماید. بااین حال شتاب اولیه کم تر و مصرف سوخت بیش تری از آریزو 5 دارد. آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک بعلاوه دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است، درحالی که جک S3 اتوماتیک استاندارد آلایندگی یورو 4 دارد.

با مقایسه چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک با چانگان از نظر ابعاد باید گفت که دو خودرو تقریباً هم عرض اند، آریزو 5، 37 سانتی متر طول بیش تری دارد و چانگان 18 سانتی متر ارتفاع بیش تر. ضمن این که آریزو 5 نزدیک به 120 کیلوگرم هم سنگین تر از چانگان CS 35 است.

سیستم کمکی کنترل ایستایی در سربالایی، حالت رانندگی ECO، سیستم های پایداری کنترل کشش و کنترل پایداری، دو کیسه هوای پرده ای، سنسور فشار باد تایر، دوربین عقب، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای از مزایای چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک نسبت به چانگان CS35 اتوماتیک است. فرمان برقی حساس به سرعت، چراغ های اتولایت و مه شکن جلو، آینه کناری تاشوی برقی و شیشه دودی عقب هم مزایای چانگان به این تیپ از آریزو 5 هستند.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه چانگان CS35 با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای کناری چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک

مقایسه چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک با بسترن B30 اتوماتیک

در میان سدان های هم رده چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک، شاید بسترن B30 اتوماتیک برترین نمونه باشد. بسترن B30 هم از موتور 1.6 لیتری استفاده می نماید که این قدرت این موتور از موتور 1.5 لیتری آریزو 5 کم تر است، اما گشتاور بالاتری فراوری می نماید. شتاب اولیه و مصرف سوخت دو خودرو را تقریباً می توان هم سطح دانست، اگرچه کفه ترازو کمی به نفع چری سنگین تر است.

این دو خودرو تقریباً هم میزان هستند؛ فقط بسترن B30 حدود 10 سانتی متر در طول بزرگ تر از آریزو 5 است، اما نزدیک به 120 کیلوگرم وزن کم تری دارد.

حالت رانندگی ECO، چهار کیسه هوای پرده ای و کناری جلو، مه شکن عقب، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای از مزایای آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک و فرمان برقی حساس به سرعت، کمربند ایمنی پیش کشند و گرم کن آینه کناری از مزایای بسترن B30 اتوماتیک است. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه بسترن B30 با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ ورامین از آخرین قیمت خرید و فروش چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ از نظر شما کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

درباره چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک بیشتر بخوانید:

  • معرفی چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک
منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید