کیت سی تی سی توانایی جداسازی تمام سلول های سرطانی را داد

به گزارش وبلاگ ورامین، مدیرعامل شرکت زیست فناوری سرطان گفت: کیت سی تی سی می توانـد چندین مارکر سطحی سلول را شناسایی کـرده و به طور همزمان تمام سلول های سرطانی با مارکرهای مختلف را جداسازی کند.

کیت سی تی سی توانایی جداسازی تمام سلول های سرطانی را داد

به گزارش گروه دانشگاه خبرزگاری دانشجو، فاطمه ملاعباسی مدیرعامل شرکت زیست فناوری سرطان گفت: کیت سی تی سی شـامل سـرسـوزن پزشـکی عامل دارشـده بـا آنتی بـادی برای جداسـازی و شـمارش سلول های توموری از نمونه خون بیماران سرطانی است و می تواند چندین مارکر سطحی سلول را شناسایی کـرده و به طور هم زمان تمام سلول های سرطانی با مارکرهای مختلف را جداسازی کند.

از جمله کاربردها و قابلیت های این محصول می توان به دسترسی آسان به سلول سرطانی در خون بیمار، قیمت پایین و سازوکار تشخیص آسان و راحت سلول های سرطانی اشاره نمود.

با استفاده از این کیت، ضمن راحتی کار کردن با سوزن، استفاده از 10 آنتی بادی در یک سوزن فراهم شده است.

تشـخیص بسـیار سـاده

در ایـن محصـول، ابـزاری جدیـد کـه بتوانـد چندیـن مارکـر سـطحی سـلول را شناسـایی کنـد و تمـام سـلول های سـرطانی را بـا مارکرهـای مختلـف جداسـازی کنـد، ارائـه می شـود.

یـک مزیـت بسـیار مهـم ایـن روش نسـبت بـه مکانیزم هـای دیگر، روش تشـخیص بسـیار سـاده آن اسـت که بـا کمتریـن تجهیزات و فقـط بـا یـک میکروسـکوپ سـاده نـوری قـادر اسـت سـلول های موردنظـر را شناسـایی و شـمارش کنـد.

از دیگر ویژگی های این محصول، قیمت پایین آن و راحتی کار با آن به وسیله پرستاران است.

افزایش 20 برابری در 9 سال

بـرآورد تقاضـای بالقـوه اسـتفاده از ایـن فنـاوری در کشـور بالـغ بـر 6000 تسـت در سـال 1400 بوده

که این تعداد در سال 1409 به 120000 عدد تست می رسد.

با احتساب 20 درصد سهم دستگاه های موجود در ایران، تقاضای بالقوه این دستگاه در سال های 1400 و 1409 به ترتیب 12000 و 24000 تسـت بـرآورد شـده اسـت. ظرفیـت اسـمی محصـول 12000 ویال تسـت در سـال اسـت.

توان 100 درصدی فراوری در سال پنجم فعالیت

تولیـد در سـال اول بهره بـرداری بـا 40 درصـد ظرفیـت اسـمی آغـاز و در سـال پنجـم بـه 100 درصـد خواهـد رسـید.

در نشاندن نانوذرات روی سوزن ها و عامل دار کردن آنان با آنتی بادی، از فناوری نانو و زیست فناوری استفاده شده است که از جمله مصادیق همگرایی فناورانه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کیت سی تی سی توانایی جداسازی تمام سلول های سرطانی را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت سی تی سی توانایی جداسازی تمام سلول های سرطانی را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید