هوش مصنوعی

تقویت آنتی بادی کرونا با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، هوش مصنوعی مذکور با آنالیز اندازه زیادی از آنتی بادی های ویروس کرونا توانسته است الگویی برای تقویت کارآیی آنها در برابر گونه های متنوع کووید ارائه دهد.

6 خرداد 1401

بهینه سازی سازه ها به یاری فناوری طراحی هوشمند

استفاده از فناوری بومی برای طراحی سازه های کوپ و صنعتی، راستا رشد و توسعه سازه های ساختمانی و صنعتی بهینه را هموار کرد.

11 دی 1400

تشخیص بیماری های روده با فناوری توالت هوشمند

پژوهشگران آمریکایی، فناوری جدیدی ابداع نموده اند که به توالت های هوشمند در آنالیز مدفوع و تشخیص بیماری های روده یاری می نماید.

16 تیر 1400

ژاپن هواپیمای نظامی بدون سرنشین می سازد

وزارت دفاع ژاپن گفت میخواهد هواپیماهای نظامی بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی را برای پشتیبانی از جنگنده های نسل آینده بسازد.

10 تیر 1400

هدف گذاری اپل برای سرمایه گذاری 430 میلیارد دلاری در آمریکا

اپل سرمایه گذاری آمریکایی خود را به میزان 20 درصد در پنج سال آینده افزایش می دهد و 430 میلیارد دلار برای توسعه نسل جدید سیلیکون و نوآوری فناوری بی سیم 5G در 9 ایالت آمریکا اختصاص خواهد داد.

26 خرداد 1400

هوش مصنوعی خلبان جدید لون ها!

بالن های توزیع اینترنت شرکت الفبت(Alphabet) شرکت مادر گوگل موسوم به لون(Loon) برای راهنمایی بالن های اینترنت خود به سیستم ناوبری جدیدی روی آورده است.

11 دی 1399

تشخیص دیابت به یاری هوش مصنوعی

محققان ژاپنی به یک الگوریتم هوش مصنوعی آموزش داده اند تا ابتلای افراد به دیابت را در آینده پیش بینی کند.

2 خرداد 1399

اسمیول چگونه 50 میلیون نصب گرفت!

ترکیب دو کلمه sonic و mule کلمه جدید smule را ایجاد نموده که نام یکی از شرکت های بزرگ اما کمتر شناخته شده در عرصه موسیقی است. کسب وکار نوپای موسوم به اسمیول که از فعالان عرصه موسیقی است، نه فراوری کننده موسیقی و نه فروشنده یا تهیه کننده موسیقی است.

23 آبان 1398

موتورسواران با این جلیقه هوشمند نمی میرند

کمپانی ایتالیایی Dainese جلیقه ای هوشمند طراحی و ساخته است که با الگوریتم های پیشرفته تمام حرکات موتورسواران را زیر نظر گرفته و در هنگام قرارگیری در موقعیت خطر، سیستم کیسه هوا را فعال کرده و با این اقدام از جان کاربران محافظت می کند.

19 شهریور 1398

بریز و بپاش دنیا در بخش تکنولوژی!

پژوهشگران و محققان فعال در موسسه گارتنر برآورد نموده اند که مجموع کل هزینه های جهانی در بخش تکنولوژی در سال 2019 میلادی به 3.8 تریلیون دلار خواهد رسید.

22 فروردین 1398