اشاره AFC به پرچمداری ذوب آهن، ضرر پرسپولیس از کناره گیری برانکو و ناکامی ژاوی مقابل بیرانوند

به گزارش وبلاگ ورامین، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی از دیدارهای یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، ذوب آهن را پرچمدار ایران در این مسابقات دانست.

اشاره AFC به پرچمداری ذوب آهن، ضرر پرسپولیس از کناره گیری برانکو و ناکامی ژاوی مقابل بیرانوند

به گزارش وبلاگ ورامین، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی، به نکات قابل توجه دیدارهای روزهای دوشنبه و سه شنبه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پرداخت که بخشی از آن به توضیح زیر است:

ژاوی در گود

انتقال ژاوی با کوله باری از قهرمانی در بارسلونا در اواسط سال 2015 به السد، امتیاز بزرگی برای این باشگاه به شمار می رفت، اما افراد کمی تصور می کردند او تا چهار سال بعد در دوحه باقی بماند. پس از دو شکست در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، ژاوی در سال 2018 در بزرگ ترین مسابقات باشگاهی آسیا به میدان رفت و اگر واکنش کلاس جهانی علیرضا بیرانوند مقابل 100 هزار طرفدار پرسپولیس نبود، او برای نخستین بار از سال 2011 تیمش را به فینال آسیا می برد.

هافبک تیم السد در مسابقات داخلی قطر، چند قهرمانی کسب کرد و تیمش را به نخستین قهرمانی لیگ ستارگان قطر در شش سال اخیر رساند. سه گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ثابت کرد که ژاوی همچنان با قدرت در 39 سالگی ادامه می دهد، اما این بازیکن اسپانیایی تصمیم گرفت که کفش هایش را بیاویزد. السد هم خاطرنشان کرد که ژاوی سرمربیگری این تیم را پس از جدایی خسوالدو فریرا بر عهده گرفته است. نخستین آزمون ژاوی روز سه شنبه مقابل دیگر تیم دوحه، یعنی الدحیل خواهد بود.

ذوب آهن پرچمدار ایران

در میان به یادماندنی ترین لحظات دو دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا، نماهایی از استادیوم پر از تماشاگر آزادی را به یاد می آوریم، جایی که استقلال و به خصوص پرسپولیس به مراحل سرانجامی مسابقات راه یافتند. سال جاری اما غول های تهرانی در دور گروهی حذف شدند. در این بین ذوب آهن ایران که به ندرت در سر خط اخبار حضور دارد، برای سومین بار در چهار سال اخیر به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و تنها نماینده ایران در این مرحله به شمار می رود. صدرنشین گروه A تنها تیم شکست ناپذیر مسابقات است.

نایب قهرمان سال 2010 لیگ قهرمانان آسیا در سال های 2016 و 2018 نتوانست فراتر از مرحله یک هشتم نهایی صعود کند و حالا باید از مرحله ای که پیش تر حذف شده بود، فراتر برود. شاگردان علیرضا منصوریان مطمئن هستند که می توانند از سد الاتحاد بگذرند. پس از شروع وحشتناک فصل 19-2018، ذوب آهن رفته رفته عملکرد بهتری از خود نشان داد و از منطقه سقوط به شش تیم برتر لیگ ایران رسید. آنها در 23 دیدار سال 2019 تنها دو بار شکست خوردند و با حفظ این شرایط می توانند نخستین قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان آسیا کسب نمایند.

برانکو در رأس الاهلی

برانکو ایوانکوویچ عملکرد حیرت انگیزی در پرسپولیس داشت. این مربی کروات، تیمش را به سه قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی و فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 رساند و روزهای پرافتخار باشگاه پرسپولیس را که مدتی از افتخار دور بود، تکرار کرد. با کناره گیری سرمربی 65 ساله از سرمربیگری پرسپولیس در ماه ژوئن و عقد قرارداد با الاهلی، پرسپولیس ضرر و الاهلی سود کرد. الاهلیِ سال جاری برانکو با زمان روزهای فجیع فاصله دارد، اما به سرانجام رساندن فصل گذشته در رده چهارم لیگ عربستان و سه شکست در مرحله گروهی نشان می دهد آنها هنوز باید پیشرفت نمایند.

ایوانکوویچ در پرسپولیس، دفاعی ساخت که به سختی شکسته می شد و حالا تمایل دارد چنین کاری را در الاهلی انجام دهد، تیمی که پس از دیدار اول، کلین شیت نداشته است. شاید یک کار بزرگ تر برای برانکو، کم کردن فشارِ روی دوش عمر سوما باشد، مهاجمی که شش گل از هفت گل الاهلی را به ثمر رسانده است. در دیدار خانگی مقابل الهلال، برانکو نخستین دیدار حساس خود را تجربه می نماید، اما برانکو یک مربی باهوش است و تیمش در دو سال گذشته به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده. سخت است که فکر کنیم برانکو، تدابیر تاکتیکی لازم را برای سومین صعود به نیمه نهایی مسابقات ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اشاره AFC به پرچمداری ذوب آهن، ضرر پرسپولیس از کناره گیری برانکو و ناکامی ژاوی مقابل بیرانوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشاره AFC به پرچمداری ذوب آهن، ضرر پرسپولیس از کناره گیری برانکو و ناکامی ژاوی مقابل بیرانوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید