اطلاع رسانی شهرداری برای نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی بیشتر گردد

به گزارش وبلاگ ورامین، سیدآرش حسینی میلانی در نود و ششمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران در خصوص طرح کاهش آلودگی هوا، گفت: می خواهم شهرداری تهران گزارش دقیق و جامعی از وضعیت اطلاع رسانی و عملکرد معاینه فنی خودروها به تفکیک خودروهای سواری و سنگین و با تاکید بر خودروهای مربوط به شهرداری تهیه و عملکرد معاینه فنی را به صورت هفتگی به شورا و افکارعمومی اعلام کند.

اطلاع رسانی شهرداری برای نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی بیشتر گردد

وی اضافه نمود: پنج روز از شروع اجرای طرح کاهش آلودگی هوای شهر (کاهش) گذشته و ما به نوعی وارد نبردی 120 روزه برای مقابله با آلودگی هوای شهر تهران شده ایم.

میلانی ادامه داد: در این مدت، میزان ذرات آلاینده کمتر از 2.5میکرون نسبت به شش ماهه نخست سال دو و نیم برابر می گردد و شهرداری تهران کوشش دارد با همکاری پلیس هدایت و رانندگی به وسیله توسعه معاینه فنی خودروها و یاری دریافت از گزارش های مردمی، ریسک افزایش آلایندگی را کاهش دهد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، با بیان اینکه به دلیل صف های طولانی مراکز معاینه فنی، مهلتی دو هفته ای داده شده است تا همه شهروندان بتوانند معاینه فنی را اخذ نمایند، گفت: ضروری است شهرداری تهران اطلاع رسانی بیشتری را در رابطه با نوبت دهی اینترنتی به مراجعه نمایندگان انجام دهد چراکه با نوبت دهی اینترنتی امکان ساماندهی زمان مراجعه نمایندگان و کاهش طول صف فراهم می گردد.

حسینی میلانی اضافه نمود: از ابتدای آبان تاکنون 27 هزار خودرو با مراجعه حضوری و 1392 مورد به صورت اینترنتی توانسته اند مجوزهای لازم را پس از معاینه فنی بگیرند لذا اگر نوبت دهی اینترنتی بیشتر گردد، این امکان به وجود می آید تا اواسط آبان ماه پوشش کامل برای معاینه فنی تمامی خودروها فراهم گردد.

وی در ادامه، متن تذکر خویش را قرائت و توضیح داد: اجرای به موقع و سراسری فاز دوم طرح کاهش گام بسیار مهمی در بهبود شرایط زیستی شهروندان تهرانی است و از این رو، ضرورت دارد کلیه ذینفعان اعم از شهروندان و سازمان های مسئول مشارکت فعالی در این طرح ایفا نمایند.

عضو شورای شهر اضافه نمود: با توجه به مشخص مهلت دوهفته ای عدم اجرای جریمه معاینه فنی، از شهروندان محترم درخواست می کنم با استفاده از امکان ثبت نام اینترنتی در فرصت باقی مانده اقدام به اخذ معاینه فنی نمایند تا با صرفه جویی در زمان و کاهش طول صف و تا قبل از شروع وارونگی هوا، کلیه خودروهای باقی مانده موفق به اخذ معاینه فنی شوند.

حسینی میلانی با اشاره به بند 3 ماده 71 قانون شوراها اعلام کرد: از شهرداری تهران می خواهم گزارش دقیق و جامعی از وضعیت اطلاع رسانی و عملکرد معاینه فنی خودروها به تفکیک خودروهای سواری و سنگین و با تاکید بر خودروهای مربوط به شهرداری تهیه و عملکرد معاینه فنی را به صورت هفتگی به شورا و افکار عمومی اعلام کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اطلاع رسانی شهرداری برای نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی بیشتر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاع رسانی شهرداری برای نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی بیشتر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید