انتصاب معاون جدید وزارت بهداشت ، باقر لاریجانی مشاور عالی شد

به گزارش وبلاگ ورامین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی استعفای دکتر باقر لاریجانی، طی حکمی دکتر علی اکبر حقدوست را به عنوان معاون آموزشی این وزارتخانه و لاریجانی را به عنوان مشاور عالی وزیر منصوب کرد.

انتصاب معاون جدید وزارت بهداشت ، باقر لاریجانی مشاور عالی شد

به گزارش وبلاگ ورامین، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکم انتصاب معاون آموزشی جدید این وزارتخانه، بر جامعه محور شدن آموزش علوم پزشکی تاکید نموده و خواهان شده است که طرح جدید هر خانه یک پایگاه سلامت و ادغام آموزش جامعه نگر در این طرح دنبال گردد.

تاکید بر اخلاق پزشکی در آموزش، نظارت مستمر بر کیفیت آموزش پزشکی و بازنگری در شیوه پذیرش دانشجو، مهارت آموزی، نحوه ارتقاء اساتید، شیوه انتخاب هیئت بورد، طول دوره های آموزشی، نسبت و تعداد رشته ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و روش های انگیزشی در دانشگاه ها از جمله سفارش های وزیر بهداشت به معاون آموزشی جدید این وزارتخانه است.

نمکی در این حکم با اشاره به مقابله با مداخلات شیوه های غیراخلاقی در کسب صندلی رشته های پزشکی، دکتر حقدوست را مأمور کرد تا با طراحی ساز و کارهای نظارتی مستمر و همکاری دستگاه های ذیربط به پایش این موارد بپردازد تا شائبه بی عدالتی در آموزش علوم پزشکی و باز شدن هر گونه روزنه ورود دانشجو با اهرم هایی غیر از هوشمندی و بضاعت علمی ممکن نباشد. وزیر بهداشت تاکید نموده است: صندلی دانشگاه باید صندلی فرزندان با استعداد کشور از همه اقشار و طبقات اجتماعی و بدون امکان استفاده از هر گونه رانت باشد.

بر طبق این گزارش، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در حکمی دکتر باقر لاریجانی معاون مستعفی وزارت بهداشت را به عنوان مشاور عالی خود در عرصه های مختلف نظام سلامت همچون شورایعالی اخلاق پزشکی، طرح تحول نظام آموزشی و کمیته کشوری بیماری های غیر واگیر منصوب کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "انتصاب معاون جدید وزارت بهداشت ، باقر لاریجانی مشاور عالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتصاب معاون جدید وزارت بهداشت ، باقر لاریجانی مشاور عالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید