سلامتی و پزشکی

گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان در انتظار تصمیمات سرنوشت ساز

آنچه بعضی اعضای شورای عالی نظارت بر بازسازی گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان توصیه می نمایند، انجام فوتوگرامتری و اسکن لیزر بر روی این اثر تاریخی است.

1 آذر 1401

سرقت یک شیر از چادر مسافرتی!

یک شیر پس از ورود به یک چادر کمپینگ سافاری در حیات وحش آفریقا یک صندلی را سرقت کرد.

21 آبان 1401

مصرف آنتی بیوتیک برای مبتلایان آنفلوآنزا ضروری است؟!

استفاده نابجا و بیش از حد از دارو های آنتی بیوتیک، از علل اصلی بروز مقاومت های میکروبی است که یکی از این علل استفاده بیش از حد، تجویز بی رویه یا خارج از پروتکل آنتی بیوتیک ها است.

9 آبان 1401

خصوصیات و طالع بینی ازدواج زنان متولد آبان

حسادت و تلافی جویی از ویژگی های منفی زنان آبان ماهی است. آن ها همواره تمام تلاششان را می نمایند تا در هر زمینه ای از دیگران بالاتر باشند.

1 آبان 1401

پتو های سنگین به ترشح ملاتونین و افزایش بهبود خواب یاری می نمایند

بر اساس یک مطالعه تازه، پتو های سنگین ممکن است تأثیر قابل توجهی بر کیفیت خواب داشته باشند.

20 مهر 1401

10 مکمل غذایی مناسب برای کاهش اضطراب

اضطراب اشکال مختلفی دارد و با طیف گسترده ای از احساسات مثل نگرانی، ترس یا وحشت همراه است. درمان اضطراب شامل روان درمانی، دارودرمانی یا ترکیبی از هر دو روش است. برخی از مکمل ها هم می توانند به برطرف اضطراب روزمره یاری نمایند. با این حال، همه آن ها بی خطر...

15 مهر 1401

کاربرد فیزیوتراپی در زندگی

فیزیوتراپی چیست؟فیزیوتراپی یکی از علوم اصلی توانبخشی بوده که برای بهبود بیماران عضلانی و حرکتی از یکسری اصول و روش های مخصوصی برای درمان بیماران استفاده می نماید.

9 مهر 1401

ترفندی برای بهبود صدای هدفون در خانه

هدفون ها جزئی جدایی ناپذیر از وسایل هر روزه ما هستند. وسایلی که حفظ بهداشت آن ها هم روی کیفیت صدا تاثیر دارد و هم روی سلامت گوش های ما.

1 مهر 1401

راهنمای سفر به استرالیا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره راهنمای سفر به استرالیا،سخن خواهیم گفت.

19 شهریور 1401

معرفی هتل فولتون بوتیک قشم

جزیره قشم یکی از زیبا ترین و مجذوب نماینده ترین منطقه ها گردشگری ایران است. بافت محلی و متفاوت، به همراه جاذبه های طبیعی فراوان باعث شده، این جزیره به یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی گردشگران خارجی و داخلی تبدیل گردد. به علت استقبال مسافران زیادی که...

11 شهریور 1401

خسارت 480 هزار میلیارد تومانی شیرابه ها و پسماندها در کشور

تهران (پانا) - معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت که سالانه شیرابه ها و پسماندهای تولیدی در کشور 480 هزار میلیارد تومان به کشور خسارات وارد می نماید.

9 شهریور 1401

7 راهکار برای درمان جوش گرمازدگی

کی دیگر از نسخه های معروف درمان خارش و جوش استفاده از تکه های یخ است. سرما التهاب بالا را کاهش و چرخش خون را بهبود می بخشد و دمای بدن را تنظیم می نماید.

5 شهریور 1401

چگونه از سکته قلبی نجات پیدا کنیم؟!!

حمله قلبی زمانی اتفاق می افتد که چیزی جریان خون را به قلب شما مسدود می کند تا نتواند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند. سالانه بیش از یک میلیون آمریکایی دچار حمله قلبی می شوند. حملات قلبی را انفارکتوس میوکارد (MI) نیز می نامند. Myo به معنای ماهیچه، قلبی به...

22 مرداد 1401

خلاص شدن از انواع کرم و انگل بدن به روش طبیعی و بدون مصرف دارو

کرم نوعی انگل آزاردهنده است که هیچ کس دلش نمی خواهد در بدنش وول بخورد،زندگی و زاد و ولد کند. متأسفانه، تنها چیزی که برای عفونی شدن بدن به کرم ضروری است مصرف گوشتی است که به خوبی طبخ نشده یا آلوده باشد.

18 مرداد 1401

10 ماده غذایی برتر برای کاهش چربی دور شکم

چربی دور شکم یکی از نگرانی های اصلی بسیاری از افراد است. اگرچه رژیم های غذایی بسیاری برای کاهش چربی دور شکم وجود دارد؛ اما شما می توانید با مصرف بعضی مواد غذایی طبیعی نیز چربی دور شکم را از بین ببرید.

16 مرداد 1401

چه چیزی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؟

بیشتر افراد می دانند که اقدامات خاصی وجود دارد که می توانند برای محافظت از خود در برابر انواع مختلف سرطان انجام دهند.

1 مرداد 1401

(اینفوگرافیک) برترین خوردنی ها برای زمان استرس و عصبانیت

استرس، عصبانیت، ناراحتی و خستگی، احساساتی هستند که ممکن است در بعضی مواقع با شدتشان ما را معذب نمایند، اما بعضی خوراکی ها هستند که در عین سلامت بودن به بهتر شدن شرایط روحی ما در چنین مواقعی یاری می نمایند.

28 تیر 1401

خنده شما راز درونتان را افشا می نماید

خنده یکی از نشانه هایی است که از طریق آن متوجه می شویم که آیا فردی مسرور و سرحال است یا خیر.

28 تیر 1401

مستربلیط مرجع آنلاین رزرو هتل در مشهد

شهر مشهد مرکز مذهبی کشورمان ایران است و بعد از شهر تهران دومین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران محسوب می گردد. شهر مشهد دارای مراکز تاریخی، تفریحی و خرید زیادی است و به علت وجود حرم اما رضا (ع) هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود جذب می نماید. از پرشورترین...

26 تیر 1401

شناسایی 232 بیمار تازه کووید 19، فوت 5 تن دیگر

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، متاسفانه در طول شبانه روز گذشته، پنج بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 141 هزار و 315 نفر رسید.

18 تیر 1401
تعداد: (310)