ترفندی برای بهبود صدای هدفون در خانه

به گزارش وبلاگ ورامین، هدفون ها جزئی جدایی ناپذیر از وسایل هر روزه ما هستند. وسایلی که حفظ بهداشت آن ها هم روی کیفیت صدا تاثیر دارد و هم روی سلامت گوش های ما.

ترفندی برای بهبود صدای هدفون در خانه

بهداشت گوش این روزها با بهداشت وسایل الکترونیکی ارتباطی مستقیم پیدا نموده است. نباید فراموش کنیم که هدفون هایی که مرتبا در گوش هایمان می گذاریم هم یک پای این ماجرا هستند: هوای گوش هایتان را داشته باشید! با ترفندی برای بهبود صدای هدفون و تمیز کردن آن در وبلاگ ورامین آشنا شوید.

چرا باید هدفون خود را تمیز کنیم؟

همین الان هدفون یا ایرفون خود را ببینید. جرم گوش، چربی و بعلاوه گرد و غبار در شکاف های کوچک آن ذخیره شده است. آخرین باری که هدفون تان را تمیز کردید کی بود؟ ما تقریبا همواره آن ها را در کیف، جیب و هر جایی می اندازیم، این کار باعث می گردد هدفون ما با گرد و غبار و کثیفی آلوده گردد و معمولا آن را بدون لحظه ای درنگ در گوش خود فرو می کنیم. این کار منجر به افزایش احتمال ابتلا به عفونت گوش، انسداد جرم گوش و درنهایت دردسر مراجعه به پزشک می گردد. اتفاقاتی که با کمی مراقبت و نگهداری از هدفون جلوی آن ها گرفته خواهد شد.

برای تمیز کردن هدفون به این وسایل احتیاج داریم

  • یک پارچه کوچک تمیز
  • پد الکلی (ضدعفونی نماینده دست)
  • پنبه یا گوش پاک کن
  • صابون
  • آب
  • مسواک نرم

ترفندی برای بهبود صدای هدفون

برای تمیز کردن هدفون داخل گوش یا اییربادز، Earbuds، از واحد درایور، جایی که صدای فراوری شده را به داخل گوش منتقل می نماید آغاز کنیم؛

  • هدفون خود را طوری نگه دارید که قسمت توری آن به سمت پایین باشد.

اخطار: مراقب باشید که به میزان کم از الکل بهره ببرید، پارچه را خیس نکنید زیرا ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند. از پاشیدن مستقیم الکل روی دستگاه خودداری کنید.

  • با استفاده از یک مسواک خشک و نرم (ترجیحا مسواک بچه ها)، به آرامی هر کثیفی و آلودگی را از سطح هدفون پاک کنید.
  • حال با یاری یک پد الکلی یا ضدعفونی نماینده دست که روی پارچه پاشیده اید، روی توری فلزی و همین طور سیم ها را به سرعت پاک کنید.
  • اگر هدفون شما یک سر سیلیکونی جدا شونده دارد، آن را جدا کنید و در حدود 5 دقیقه توی آب گرم و صابون قرار دهید. سپس آبکشی کنید و اجازه دهید روی یک پارچه نخی کاملا خشک گردد.

اخطار: دقت کنید سر هدفون سیلیکونی و ضد آب باشد، نه پارچه ای یا چرمی.

  • حال که هدفون شما تمیز شده، مسواکی که استفاده نموده بودید را بشویید، خشک کنید و جعبه محافظ و شار ژر هدفون را هم تمیز کنید. می توانید برای ضدعفونی شدن از یک پد الکلی بهره ببرید و با یاری یک خلال دندان داخل محفظه بکشید.

حال هدفون خود را امتحان کنید، احتمالا کیفیت صدای آن هم بهتر شده است. اگر به سالم ماندن گوشی و لوازم جانبی آن اهمیت می دهید مطلب 5 اشتباه که باتری گوشی را خراب می نمایند را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زنان خطرناکی که حتی جرات نمی کنید اسمشان را ببرید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "ترفندی برای بهبود صدای هدفون در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندی برای بهبود صدای هدفون در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید