کاربرد فیزیوتراپی در زندگی

به گزارش وبلاگ ورامین، فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی یکی از علوم اصلی توانبخشی بوده که برای بهبود بیماران عضلانی و حرکتی از یکسری اصول و روش های مخصوصی برای درمان بیماران استفاده می نماید.

کاربرد فیزیوتراپی در زندگی

بیمار با مراجعه به دکتر متخصص فیزیوتراپی می تواند به بهبود و درمان شرایط حرکتی خود، بهبود انعطاف پذیری عضلات، بهبود دامنه حرکات درست، پا و قسمت های آسیب دیده بهبود در قدرت عضلات و تحمل وزن اجسام، افزایش وضع عمومی بیمار و در مسائل حرکتی پا حتی راه رفتن کامل بیمار و در نهایت افزایش و بهبود عملکرد کلی بیمار در زندگی را می تواند به همراه داشته باشد.

تمام عواملی که به حرکت انسان ها و حتی حیوانات مرتبط می گردد به فیزیوتراپی ارتباط پیدا می نمایند که با مشاهده ناهنجاری در قسمت هایی از بدن فیزیوتراپیست ها با یاری گرفتن از علوم آناتومی، علوم شناخت بیماری ها، علوم فیزیولوژی و مسائل و عوارض حرکتی ناشی از آن برای بهبود شرایط بیماران برنامه های مخصوصی تدوین می نمایند که برنامه درمانی بیماران شامل موارد زیر خواهد بود:

  • استفاده منظم از وسایل و ابزارهای مخصوص از نظیر قرقره، دستگاه های الکتروتراپی و … که به بهبود بیماران یاری خواهند کرد.
  • تمرین ها و درمان هایی که خود بیمار برای بهبود شرایط حرکتی خود باید به طور منظم انجام دهد.
  • درمان های دستی و ماساژهایی که متخصص فیزیولوژی با توجه به شرایط هر بیمار طراحی خواهد نمود
  • استفاده از روش ها و تجهیزات مختلف دیگر که با توجه به حاد بودن بیماری از آن روش ها نیز یاری گرفته می گردد تا بیمار به روند بهبودی خود برسد.

دکتر متخصص فیزیوتراپی چه فردی است و چه کارهایی را انجام خواهد داد؟

فردی است که تخصص کامل را بر علوم آناتومی، حرکت شناسی، فیزیولوژی و شناخت عوارض بیماری ها را دارد که و با توجه به شرایط عمومی و خصوصی فرد برنامه ای برای فرد بیمار طراحی خواهد که مسائل قدرت عضلاتی، انعطاف پذیری، حرکت پذیری و تحمل وزن عضلات روی مفاصل و عملکرد بهتری قسمت های آسیب دیده را بهبود ببخشد.

روش درمانی فیزیوتراپی در چه بیماری های موثر است؟

با توجه به اینکه بسیاری از بیماری ها با حرکت روبرو هستند در نتیجه علم فیزیوتراپی و روش های درمانی فیزیوتراپی در بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد که در زیر قسمتی از کاربرد فیزیوتراپی در بیماری ها را بیان خواهیم کرد:

  • بیماری های تنفسی و قلبی عروقی
  • بیماری های نولوژیک
  • بیمارانی که بعد از جراحی و عمل دچار نارسایی های حرکتی شده اند
  • بیمارانی که دچار سوختگی شده اند
  • بیماری های پوستی و روماتیسمی
  • بیمارانی که مسائل حرکتی و لگنی دارند
  • مسائل حرکتی بچه ها مخصوصا مسائل ارثی

فایده فیزیوتراپی

با استفاده از روش های درمانی به افزایش عملکرد خود در زندگی خواهید رسید و فرد بیمار دیگر بسیاری از کارها رو به تنهایی می تواند انجام دهد و با ادامه دادن دوره درمانی خود به برترین شرایط وضع بدنی خود خواهند رسید و موجب شده که بیماری دوباره عود نکند. برای افراد سالم نیز موجب شده که آمادگی جسمانی و بدنی فیزیوتراپی در مشهد خودشان را در بالاترین سطح عملکردی نگه دارند و بعلاوه روش های فیزیوتراپی برای پیشگیری از آسیب دیدگی بسیار مفید و موثر هستند. کافیست برای پیدا کردن یک فیزیوتراپی در مشهد یا دیگر شهر ها کمی در اینترنت جست و جو نمایید.

منبع: فوت و فن

به "کاربرد فیزیوتراپی در زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد فیزیوتراپی در زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید