10 ماده غذایی برتر برای کاهش چربی دور شکم

به گزارش وبلاگ ورامین، چربی دور شکم یکی از نگرانی های اصلی بسیاری از افراد است. اگرچه رژیم های غذایی بسیاری برای کاهش چربی دور شکم وجود دارد؛ اما شما می توانید با مصرف بعضی مواد غذایی طبیعی نیز چربی دور شکم را از بین ببرید.

10 ماده غذایی برتر برای کاهش چربی دور شکم

برترین راه برای کاهش چربی دور شکم انتخاب آگاهانه مواد غذایی و انجام تمرینات ورزشی است. یک سری مواد غذایی طبیعی وجود دارد که به کاهش چربی های سرسخت دور شکم یاری می نمایند. در ادامه به بعضی از این مواد غذایی اشاره خواهیم کرد.

  1. بادام درختی

بادام درختی سرشار از چربی های سالم است که از پرخوری جلوگیری می نمایند. بعلاوه مقدار منیزیم بادام درختی بالا است، در نتیجه برای ماهیچه سازی مؤثر واقع می گردد. علاوه بر این فیبر بالای بادام درختی باعث می گردد مدت طولانی تری سیر بمانید.

  1. هندوانه

طبق گفته اتحادیه رژیم غذایی آمریکا، هندوانه یک ماده غذایی عالی برای کاهش چربی دور شکم است؛ زیرا 91 درصد آن از آب تشکیل شده و زمانی که در ابتدای یک وعده غذایی مصرف گردد، بدون اضافه کردن کالری اضافی، باعث سیری می گردد. طبق یک تحقیق اگر به مدت 8 هفته روزانه 2 لیوان آب هندوانه بنوشید، وزن بدن به ویژه چربی دور شکم کاهش می یابد.

  1. انواع لوبیاجات

مصرف منظم انواع مختلف لوبیا به کاهش چربی بدن یاری نموده، ماهیچه سازی می نماید و فرآیند هضم را بهبود می بخشد. بعلاوه لوبیاجات باعث می شوند مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

  1. کرفس

اگر می خواهید شکمی صاف داشته باشید، بشقاب خود را از سبزی های برگ دار سبزرنگ مانند کرفس پر کنید. کرفس به شدت کم کالری است، سرشار از فیبر است و حاوی کلسیم و ویتامین سی است که به کاهش وزن یاری می نمایند.

  1. خیار

خیار یکی دیگر از مواد غذایی کم کالری است. 100 گرم خیار حاوی حدود 96 درصد آب است و تنها 45 کالری دارد. خیار سرشار از مواد معدنی، فیبر غذایی و انواع ویتامین است. مصرف روزانه یک بشقاب خیار یک روش سالم و مؤثر برای دفع مواد سمی از بدن و کاهش وزن است.

  1. گوجه فرنگی

یک عدد گوجه فرنگی بزرگ تنها 33 کالری دارد. گوجه فرنگی حاوی ترکیبی است که به کاهش لیپیدهای موجود در خون یاری می نماید و در نهایت باعث کاهش چربی دور شکم می گردد.

  1. آووکادو

یک آمینواسید مهم به نام لسیتین در آووکادو وجود دارد که به مدیریت وزن بدن یاری می نماید. بعلاوه آووکادو منبع خوبی از چربی های مفید است و به سوزاندن چربی های دور شکم یاری می نماید.

  1. سیب

سیب سرشار از فیبر غذایی، فلاونوئیدها، فیتوسترول و بتاکاروتن است که باعث ایجاد حس سیری شده و از پرخوری جلوگیری می نماید.

  1. آلبالو

طبق یک تحقیق، آلبالو به کاهش علائم بیماری های قلبی و سندرم سوخت وساز یاری می نماید. آلبالو سطح کلسترول را در بدن کاهش می دهد و چربی بدن را تا مقدار زیادی پایین می آورد.

  1. آناناس

این میوه آنزیمی به نام بروملین دارد که خواص ضدالتهاب دارد. این آنزیم در سوخت وساز پروتئین نقش دارد و باعث ایجاد شکمی صاف تر می گردد.

منبع: فوت و فن

به "10 ماده غذایی برتر برای کاهش چربی دور شکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ماده غذایی برتر برای کاهش چربی دور شکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید