انتقاد شدید اعضای شورای شهر کرمانشاه به کمیسیون ماده 100

به گزارش وبلاگ ورامین، جلسه شورای شهر کرمانشاه با انتقاد شدید اعضا به عملکرد کمیسیون ماده 100 همراه بود، بگونه ای که یکی از اعضای شورا پیشنهاد داد درب این کمیسیون را گِل بگیرند!

انتقاد شدید اعضای شورای شهر کرمانشاه به کمیسیون ماده 100

به گزارش خبرنگار وبلاگ ورامین، موضوع اول این جلسه درباره کمیسیون ماده 100 بود که بسیاری از اعضا نسبت به وضعیت آن انتقاد داشتند.

طیب حیدری عضو شورای شهر کرمانشاه با انتقاد شدید به وضعیت کمیسیون ماده 100 کرمانشاه، گفت: اگر افراد منصفی باشیم باید درب کمیسیون ماده 100 را گل بگیریم.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده 100 به دلیل ظلمی که در آن در حق مردم می گردد دیگر قابل رفتن نیست.

حیدری با اشاره به اینکه تصمیماتی که در این کمیسیون درباره ساخت و سازها و جرایم گرفته می گردد باخلق و خوی اعضای کمیسیون مرتبط است، یادآور شد: یک روز حال اعضا خوب است و جریمه کمی را برای یک واحد در نظر می گیرند و روز دیگر حالشان بد است و برای واحد مشابه جریمه بسیار شدیدتری را اعمال می نمایند.

وی ادامه داد: یک روز برای کسی که فامیل یکی از اعضا است جریمه حداقلی می نویسند و روز دیگر برای کسی که رابطه با کسی ندارد حکم قلع بنا می دهند.

حیدری با اشاره به تلورانس زیادی که بین ضرایب جرایم ساخت و سازها وجود دارد، اظهار داشت: این امر باعث می گردد اجحاف و ظلم زیادی در حق شهروندان گردد.

وی با بیان اینکه مردم تا حدود زیادی مسائل کمیسیون ماده 100 را از چشم شورای شهر می بینند، اضافه نمود: بخش زیادی از مسائل این کمیسیون ناشی از مسائل قانونی است

عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه قانون کمیسیون ماده 100 طی 60، 70 سال اخیر تغییری نکرده، یادآور شد: اگر نمی توانیم این قانون را اصلاح کنیم، حداقل جلسه فوق العاده برگزار و به مسائل این کمیسیون رسیدگی کنیم.

حیدری با انتقاد از اینکه تاکنون چندین بار درخواست برگزاری جلسه برای رسیدن به یک نظر واحد درباره کمیسیون ماده 100 را داده ایم، تاکید نمود: متأسفانه این جلسه تا کنون برگزار نشده و این امر باعث شده که فشار روحی روانی شدیدی بر اعضای شورای شهر وارد گردد.

در ادامه سید حجت الله موسوی اجاق دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه در کمیسیون ماده 100 حق زیادی از مردم ضایع می گردد، اظهار کرد: متأسفم برای شورای شهری که تاکنون نتوانسته یک جلسه هماهنگی برای کمیسیون ماده 100 برگزار کند.

احسان احسانی عضو دیگر شورای شهر کرمانشاه نیز با بیان اینکه به دلیل مسائل کمیسیون ماده 100 پرونده های زیادی از مردم در این کمیسیون خوابیده، اضافه نمود: شهرداری هم منتظر صدور آرا برای این پرونده ها است تا درآمدی از این طریق کسب کند.

وی معتقد است، باید هر چه سریع تر با دعوت از نماینده دادگستری و استانداری برای برطرف مسائل کمیسیون ماده 100 به نتیجه برسیم.

در ادامه جلسه شورا به موضوع قطار شهری و پرداخت بخشی از مطالبات غیر نقدی به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار پروژه اشاره شد و اعضای شورای شهر آرا موافق و مخالف خود را اعلام کردند.

قطار شهری 20 تا 30 سال آینده به نتیجه می رسد

حجت الله موسوی اجاق درباره قطار شهری نیز گفت: پول برای قطار شهری را جایی می ریزیم که در حالت خوشبینانه 20 تا 30 سال آینده به خاتمه می رسد که در آن موقع نیز از حیز انتفاع افتاده است.

وی ادامه داد: اگر قرار است پولی به قرارگاه خاتم الانبیا داده گردد تا بدهی کارگران خود را تسویه کند، پرداخت مطالبات کارگران شهرداری در اولویت است.

احسانی نیز در باره قطار شهری کرمانشاه اضافه نمود: کسی مخالف اجرای این پروژه نیست و همه اعضای شورای شهر موافق اجرای آن هستند، اما یک مرجع باید درباره آخرین وضعیت و شرایط این پروژه به ما جوابگو باشد.

وی ادامه داد: باید معین گردد این پروژه در چه بازه زمانی تحویل می گردد و چقدر اعتبار برای تکمیل آن احتیاج است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه معتقد است، روند پیشرفت و اجرای این پروژه طی 10 سال اخیر اصلاً متناسب با زمان و میزان جذب اعتبارات نیست.

عضو شورای شهر کرمانشاه اضافه نمود: کار به جایی رسیده که بعضی از ما سوال می نمایند آیا قرار است پایه های قطار شهری خراب گردد و ما نیز این موضوع را رد می کنیم.

وی درباره سایر مسائلی که در پروژه قطار شهری وجود دارد، یادآوری کرد: هنوز کار در بخش شکارگاه آغاز نشده و در محدوده خیابان مدرس نیز که اجرای پروژه زیرزمینی و پرهزینه است، اقدامی صورت نگرفته است.

احسانی با اشاره به وجود چشمه و قنات های زیادی که در محدوده خیابان مدرس در زیر زمین وجود دارد، گفت: هر گودبرداری در این منطقه با مسائل زیادی روبرو خواهد شد.

وی در انتها تاکید نمود: اگر قرار است تسویه بدهی با قرارگاه خاتم الانبیا داشته باشیم، باید با قرارگاه اتمام حجت کنیم. اگرچه مدافع و حامی آنها هستیم اما باید این پروژه از بلاتکلیفی خارج گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتقاد شدید اعضای شورای شهر کرمانشاه به کمیسیون ماده 100" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید اعضای شورای شهر کرمانشاه به کمیسیون ماده 100"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید