اخبار اقتصادی

فعال سازی 5 معدن تعطیل در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال سازی 5 معدن تعطیل در استان گفت: با فعال سازی این معادن رشد 150 درصدی در حوزه فعال سازی معادن را داشتیم که عمدتا از این معادن سنگ لاشه استخراج می گردد.

9 آذر 1401

گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان در انتظار تصمیمات سرنوشت ساز

آنچه بعضی اعضای شورای عالی نظارت بر بازسازی گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان توصیه می نمایند، انجام فوتوگرامتری و اسکن لیزر بر روی این اثر تاریخی است.

1 آذر 1401

جدال کی روش با یک خبرنگار؛ برای این سؤال چقدر پول گرفتی؟!

امروز در نشست خبری سرمربی تیم ملی، سماجت و رفتار سیاسی خبرنگار انگلیسی اسکای اسپورت در طرح سوالات سیاسی با واکنش هوشمندانه کارلوس کی روش همراه شد.

25 آبان 1401

سلام بر گوشی های وای فای 7 و سرعت 65 گیگابیت

هنوز روترها و گوشی ها با استانداردهای وای فای 6 و وای فای 6 ای سازگار هستند ولی به زودی اولین نسل از گوشی های با پردازنده پرچم دار دیمنسیتی 9200 تازه مدیاتک وارد بازار می شوند.

19 آبان 1401

فعالیت 261 واحد در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: 261 واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین شیمیایی فعالیت می کنند.

7 آبان 1401

تدوین نقشه راه گردشگری خوراک ایران

مصطفی فاطمی اضافه نمود: مطالعات اولیه اجرا شده و نقشه راه گردشگری خوراک ایران در حال تدوین است. کمیته علمی گردشگری خوراک نیز برای آنالیز مقالات ارسال شده با همکاری اساتید دانشگاه در راستای استفاده از این ظرفیت در مناسبت ها و برنامه های مختلف ایجاد شده...

26 مهر 1401

آمریکا نگران پیامدهای محدود کردن صادرات تراشه به چین

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اواخر روز سه شنبه و ساعاتی قبل از اعمال محدودیت های تازه آمریکا، شرکت کره ای اس کی هانیکس سازنده انواع تراشه های حافظه گفت مجوز دریافت کالاهای مورد نیاز برای تولید تراشه در چین را بدون نیاز به مجوز اضافی مبتنی بر قوانین...

21 مهر 1401

کشف ارتباط پیامکی مسیح علینژاد با لیدر های اغتشاشگران

با دستگیری لیدر های اغتشاشات اخیر معین شد که این افراد با مسیح علینژاد ارتباط پیامکی داشتند.

3 مهر 1401

علت فراوری صدا در خودرو هنگام ترمزگیری چیست؟

اصلی ترین علت فراوری صدا در هنگام ترمز گیری وجود ارتعاش است که می توان با ریشه یابی علت ارتعاش، آن را بر طرف کرد.

27 شهریور 1401

نگاه طنز انتقادی فوربس؛ چگونه هالیوود می تواند به بحران گرمایش جهانی کمک کند؟

مایکل لینچ تحلیلگر اقتصاد نفتی در مقاله ای از نشریه فوربس با نگاهی طناز و انتقادی به نقش هالیوود در کمک به حل بحران گرمایش جهانی می پردازد.

25 شهریور 1401

تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به ساز و کار هدفمندسازی یارانه ها

براساس مصوبه هیأت وزیران، حق العمل خدمات جایگاه های سوخت با اعمال 45 درصد افزایش نسبت به پارسال مشخص شد.

23 شهریور 1401

راهنمای سفر به استرالیا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره راهنمای سفر به استرالیا،سخن خواهیم گفت.

19 شهریور 1401

معرفی هتل فولتون بوتیک قشم

جزیره قشم یکی از زیبا ترین و مجذوب نماینده ترین منطقه ها گردشگری ایران است. بافت محلی و متفاوت، به همراه جاذبه های طبیعی فراوان باعث شده، این جزیره به یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی گردشگران خارجی و داخلی تبدیل گردد. به علت استقبال مسافران زیادی که...

11 شهریور 1401

مستمری بازنشستگان افزایش می یابد؟

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: تصمیم گیری در مورد افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی از سوی دولت به هیأت امنای سازمان واگذار شد، همانجایی که در مرحله اول نظر خود را به صورت رسمی به دولت اعلام نموده بود.

15 مرداد 1401

مشکل قانون مالیات بر خانه های خالی چیست؟

در حالی که کارشناسان نسبت به نتیجه بخش نبودن روش های منسوخ برای مالیات گیری هشدار داده اند و قانون نو مالیات بر خانه های خالی را ناکارآمد می دانند، اما نظر نمایندگان مجلس این است که این قانون اجرا شود.

8 مرداد 1401

رونمایی از نخستین نمونه تارای تمام برقی تا انتها سال

یکی از فناوری های تجربه شده در دیگر کشورها برای زدودن آلودگی های شهری، فراوری خودروهای برقی است؛ کوششی فناورانه که ایران هم آن را تجربه می نماید. خودروی تارا برقی نتیجه یکی از این کوشش ها و همکاری ها است. این ماشین برقی با همکاری ایران خودرو فراوری خواهد...

6 مرداد 1401

قطار باری روسیه برای اولین بار وارد ایران شد

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ورود اولین قطار باری روسیه به ایران خبر داد و گفت: این قطار حامل 39 کانتینر بار است که در بندر شهید رجایی توقف می کند و بار آن از طریق دریا به هند حمل می شود.

4 مرداد 1401

معرفی اپلیکیشن CountThings from Photos؛ شمردن را به گوشی بسپارید

اگر از اینکه مجبور هستید هربار تعداد زیادی اشیا را بشمارید بیزار هستید، یک خبر خوب برایتان داریم! Dynamic Ventures یک اپلیکیشن مجذوب کننده را با نام CountThings from Photos توسعه داده که می تواند با استفاده از دوربین گوشی شما، اشیا را حتی در تعداد بالا برایتان شمارش کند.

30 تیر 1401

مستربلیط مرجع آنلاین رزرو هتل در مشهد

شهر مشهد مرکز مذهبی کشورمان ایران است و بعد از شهر تهران دومین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران محسوب می گردد. شهر مشهد دارای مراکز تاریخی، تفریحی و خرید زیادی است و به علت وجود حرم اما رضا (ع) هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود جذب می نماید. از پرشورترین...

26 تیر 1401

معرفی آیزنشتات ، معرفی جاذبه های زیبای این شهر در اتریش

آشنایی با آیزنشتات اتریششهر آیزنشتات مرکز کوچک بورگن لند در قسمت شرقی اتریش واقع شده است و کم جمعیت ترین شهر در این کشور می باشد.

24 تیر 1401
تعداد: (354)