مستمری بازنشستگان افزایش می یابد؟

به گزارش وبلاگ ورامین، علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: تصمیم گیری در مورد افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی از سوی دولت به هیأت امنای سازمان واگذار شد، همانجایی که در مرحله اول نظر خود را به صورت رسمی به دولت اعلام نموده بود.

مستمری بازنشستگان افزایش می یابد؟

به گزارش مهر، وی گفت: در هیأت امنا نمایندگان سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت حضور دارند که نظر دو گروه معین و موافق افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان است و امیدواریم نظر نمایندگان دولت نیز مثبت باشد و در مجموع فکر می کنم نظر کلی هیأت امنا برای اجرای قانون مثبت باشد.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران اضافه کرد: سه بار رئیس جمهور در مورد مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به معاون اول خود دستور داد که با توجه به مسائل بازنشستگان جلساتی را با آن ها داشته و نظر آن ها را جلب نمایند، اما پس از چند ماه نتیجه ای حاصل نشد و در نهایت رئیس مجلس نامه لغو مصوبه دولت را صادر کرد و یک هفته به دولت مهلت داده شد تا نسبت به معین تکلیف حقوق بازنشستگان و اجرای قانونی مصوبه اقدام نمایند.

دهقان کیا با اشاره به اینکه در این مهلت یک هفته تکلیف اجرای مصوبه معین نشد و در نهایت روز گذشته هیأت دولت اجرای آن را به هیأت امنای تأمین اجتماعی واگذار کرد، گفت: در حال حاضر بازنشستگان از نظر شرایط مالی مسائل بسیاری دارند و اعصاب و روان آن ها به هم ریخته است بنابراین وقت کشی برای اجرای این مصوبه به هیچ وجه مناسب نیست و بهتر بود به جای چند ماه معطلی همان ابتدا رئیس جمهور دستور اجرای آن را می داد و یا همان زمان به تأمین اجتماعی واگذار می شد.

به گفته وی، نظر کانون ها و بعلاوه کانون عالی بازنشستگی این است که باید قانون به طور کامل اجرایی گردد. در گذشته رأی مجلس را نداشتیم و ممکن بود این مصوبه به درستی اجرا نگردد، اما در حال حاضر نظر موافق مجلس را نیز داریم و منتظر اجرای درست کانون از سوی سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه 10 میلیون بازنشسته و خانواده شأن منتظر اجرای درست قانون و افزایش 38 درصدی حقوق شأن هستند، گفت: باید در جمهوری اسلامی وعده و وعید های داده شده اجرایی گردد و مسئولان نسبت به قول خود بی تفاوت نباشند بنابراین انتظار داریم اگر هیأت امنا بخواهد مشکل بازنشستگان را حل نماید نسبت به اجرای قانون اقدام نماید تا در شرایط روحی و روانی بازنشستگان مقداری بهبود حاصل گردد.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران توضیح داد: امیدواریم رئیس جمهور برای آخرین بار هم که شده به نمایندگان خود در هیأت امنا دستور اکید دهد تا هر چه زودتر تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح معین گردد و بیش از این ماجرا کش پیدا نکند.

وی گفت: به احتمال زیاد شنبه هفته آینده 15 مرداد ماه در جلسه هیأت امنای تأمین اجتماعی تکلیف افزایش حقوق معین و اعلام خواهد شد.

منبع: فرارو

به "مستمری بازنشستگان افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستمری بازنشستگان افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید