بازار جهانی نفت وارد شرایط حساس می گردد

به گزارش وبلاگ ورامین به نقل از پایگاه خبری پلاتس از لندن، آژانس بین المللی انرژی گفت: به دلیل ابهام درباره فراوری نفت لیبی و ونزوئلا و همچنین تحریم های ضد ایرانی، بازار نفت به شرایطی بسیار حساس وارد می گردد.

بازار جهانی نفت وارد شرایط حساس می گردد

این نهاد در گزارش ماهانه خود، استمرار کاهش فراوری نفت ونزوئلا و همچنین حمله اخیر به مقر شرکت ملی نفت لیبی و همچنین تأثیر مخرب تحریم های ضد ایرانی آمریکا را مورد توجه قرار داد.

آژانس بین المللی انرژی برآورد خود را از تقاضا برای نفت اوپک در سه ماه پایانی 2018 و سه ماه نخست 2019، به ترتیب به 32 میلیون و 800 هزار بشکه در روز و 31 میلیون و 300 هزار بشکه در روز افزایش داد.

این نهاد بیان کرد: وضعیت در ونزوئلا می تواند حتی با شتابی بیشتر وخیم شود، اختلال در فراوری نفت لیبی می تواند باز شود و با نزدیک شدن به موعد شروع تحریم های آمریکا، تصمیم های بیشتری از سوی کشورها و شرکت ها معین خواهد شد.

آژانس یاد گردیده بیان کرد هنوز معین نیست که دیگر فراوریکنندگان نفت تصمیم می گیرند که فراوری خود را افزایش دهند یا نه و ممکن است بازه قیمت 70 تا 80 دلار برای شاخص نفت خام برنت که از ماه آوریل امسال تاکنون باقی مانده است، به چالش کشیده شود.

برآورد این آژانس نشان می دهد که فراوری نفت اوپک در ماه اوت به 32 میلیون و 630 هزار بشکه در روز، یعنی بالاترین رقم در 9 ماه اخیر رسیده است.

آژانس بین المللی انرژی همچنین پیش بینی کرد فراوری نفت برزیل در امسال میلادی با 30 هزار بشکه افزایش به 2 میلیون و 770 هزار بشکه در روز می رسد. این آژانس همچنین برآورد خود از رشد تقاضای نفت چین در امسال میلادی را به 640 هزار بشکه در روز رساند و پیش بینی کرد که تقاضای نفت کشورهای غیر عضو سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (اوئی سی دی) در آسیا، به ویژه در هند و چین، در سال های 2018 و 2019 میلادی رشدی خیره کننده خواهد داشت.

نهاد یاد گردیده بیان کرد سطح ذخیره سازی نفت در کشورهای عضو اوئی سی دی در ماه ژوئیه امسال با 7 میلیون و 900 هزار بشکه افزایش به 2 میلیارد و 824 میلیون بشکه رسیده که 50 میلیون بشکه کمتر از میانگین پنج ساله است.

آژانس بین المللی انرژی برآورد خود درباره رشد فراوری نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال آینده میلادی را به یک میلیون و 840 هزار بشکه در روز کاهش داد، اما برآورد خود درباره رشد تقاضای جهانی نفت در امسال میلادی را در سطح یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز حفظ کرد.

طبق برآورد آژانس بین المللی انرژی، عرضه جهانی نفت که شامل عرضه میعانات گازی و سوخت های زیستی نیز می شود، در ماه اوت امسال به رقم بی سابقه 100 میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بازار جهانی نفت وارد شرایط حساس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار جهانی نفت وارد شرایط حساس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید