اخبار صنعت

دلایل روغن ریزی بعد از تعویض روغن

تعویض روغن یکی از امور ضروری سرویس و نگهداری خودرو است که به طور معمول در فواصل زمانی تعیین انجام می گردد؛ اما گاهی اوقات ممکن است با مشکل روغن ریزی بعد از تعویض روغن روبرو شوید.

20 آذر 1401

شهرسازی در تهران رو به ایمن تر شدن است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت:از سال های گذشته تهران بی قواره تر رشد نموده و در حال حاضر شهرسازی در تهران رو به ایمن تر شدن است

13 آذر 1401

فعال سازی 5 معدن تعطیل در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال سازی 5 معدن تعطیل در استان گفت: با فعال سازی این معادن رشد 150 درصدی در حوزه فعال سازی معادن را داشتیم که عمدتا از این معادن سنگ لاشه استخراج می گردد.

9 آذر 1401

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 9 آذرماه ماه 1401

آسمان تهران امروز آفتابی پیش بینی شده است و دما در طول شب از هفت درجه به مرور و در طول روز به شانزده درجه می رسد. هوای تهران امروز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

8 آذر 1401

فعالیت 261 واحد در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: 261 واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین شیمیایی فعالیت می کنند.

7 آبان 1401

تدوین نقشه راه گردشگری خوراک ایران

مصطفی فاطمی اضافه نمود: مطالعات اولیه اجرا شده و نقشه راه گردشگری خوراک ایران در حال تدوین است. کمیته علمی گردشگری خوراک نیز برای آنالیز مقالات ارسال شده با همکاری اساتید دانشگاه در راستای استفاده از این ظرفیت در مناسبت ها و برنامه های مختلف ایجاد شده...

26 مهر 1401

موفقیت باغدار مراغه ای در افزایش تولید سیب درختی

باغدار مراغه ای با رعایت اصول فنی پیروز به افزایش 6 برابری تولید سیب درختی در این شهرستان شد.

18 مهر 1401

علت فراوری صدا در خودرو هنگام ترمزگیری چیست؟

اصلی ترین علت فراوری صدا در هنگام ترمز گیری وجود ارتعاش است که می توان با ریشه یابی علت ارتعاش، آن را بر طرف کرد.

27 شهریور 1401

تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به ساز و کار هدفمندسازی یارانه ها

براساس مصوبه هیأت وزیران، حق العمل خدمات جایگاه های سوخت با اعمال 45 درصد افزایش نسبت به پارسال مشخص شد.

23 شهریور 1401

شگرد برخی نانوایان برای دور زدن طرح یارانه نان ، سهمیه آرد نانواهای متخلف قطع می شود؟

رئیس بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت : برخی نانوایی ها برای سود بیشتر و دور زدن کارتخوان های هوشمند نان خود را به صورت اینترنتی عرضه می کنند، در حالی که مردم در صف منتظرند.

12 شهریور 1401

خسارت 480 هزار میلیارد تومانی شیرابه ها و پسماندها در کشور

تهران (پانا) - معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت که سالانه شیرابه ها و پسماندهای تولیدی در کشور 480 هزار میلیارد تومان به کشور خسارات وارد می نماید.

9 شهریور 1401

ارتقاء بزرگ در دوربین آیفون 14 پرو مکس

اپل معمولا تمایلی به ارتفاء مداوم سخت افزار دوربین گوشی های خود ندارد؛ مانند رویه سامسونگ در حفظ شارژ 25 واتی در طی چندین سال اخیر.

9 مرداد 1401

مقایسه چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک با خودروهای هم رده

چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک در مدل های 1395 تا 1397 در بازار موجود است. برلیانس H330، جیلی GC6 اکسلنت را می توان از رقبای اصلی چری آریزو 5 اکسلنت اتوماتیک به شمار آورد. سه خودروی زیر هم در حدود رده قیمتی مشابه با این تیپ آریزو 5 هستند. به همین علت، در ادامه مطلب قصد...

8 مرداد 1401

اسکویید گیم به سبک ب ام و

شاید نتوانیم در دنیای امروزی هیچ جانوری را مانند ماهی مرکب که یک نوع هشت پای دریایی است، به سحر و جادو کردن بیننده و ماهی های دیگر بدانیم. در دنیایی که نمایش و ارائه تفریح حرف اول را می زند، ب ام و در اقدامی پیشگام این موضوع شده است که اگر هم نخواهید، خواسته...

7 مرداد 1401

رونمایی از نخستین نمونه تارای تمام برقی تا انتها سال

یکی از فناوری های تجربه شده در دیگر کشورها برای زدودن آلودگی های شهری، فراوری خودروهای برقی است؛ کوششی فناورانه که ایران هم آن را تجربه می نماید. خودروی تارا برقی نتیجه یکی از این کوشش ها و همکاری ها است. این ماشین برقی با همکاری ایران خودرو فراوری خواهد...

6 مرداد 1401

سقوط جهانی استقلال؛ پرسپولیس برترین تیم ایران

سایت فوتبال دیتابیس جدیدترین رده بندی تیم های باشگاهی فوتبال دنیا را منتشر کرد که بر اساس آن پرسپولیس با 1604 امتیاز در رده 120 دنیا، ششم آسیا و اول ایران نهاده شد. رتبه دنیای سرخپوشان نسبت به رده بندی پیشین 2 پله بالا رفته است.

31 تیر 1401

آنالیز موانع عملیات اجرایی دهکده گردشگری سد چم شیر گچساران

میراث آریا/ براساس گزارش های منتشر شده، آنالیز موانع عملیات اجرایی دهکده گردشگری سد چم شیر گچساران صورت پذیرفت.

30 تیر 1401

اولتیماتوم به ادارات؛ رعایت نکنید برقتان قطع می گردد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بر اساس سازوکار های لحاظ شده اگر بخش اداری و دولتی مقدار مصرف خود را کاهش ندهند، به گونه ای که مقدار مصرف برق آن ها نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش نیابد برق آن مجموعه قطع خواهد شد.

17 تیر 1401

علی دایی تکذیب کرد

دیروز بعضی از رسانه خبر دادند که شهریار فوتبال ایران، کارخانه فولاد بردسیر کرمان را که در آستانه ورشکستگی و تعطیلی بود، خریده تا این کارخانه به فعالیت و حیات خود ادامه دهد. در خبر ها آمده بود دایی با این کار 2000 کارگر را از بیکاری نجات داده است.

15 تیر 1401

شگفتی های زندگی انسان در آینده از قدرت کنترل آب وهوا تا تله پاتی!

آیا می توانید آینده ای را تصور کنید که در آن قادر خواهید بود با انسان های دیگر به وسیله فکر کردن ارتباط برقرار کنید!

14 تیر 1401
تعداد: (237)