براتی: خطر تعلیق، فوتبال ایران را تهدید نمی کند

به گزارش وبلاگ ورامین، رئیس کمیته تدوین مقررات فوتبال تاکید نمود که خطر تعلیق، فدراسیون فوتبال کشورمان را تهدید نمی کند.

براتی: خطر تعلیق، فوتبال ایران را تهدید نمی کند

به گزارش وبلاگ ورامین به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، احمدرضا براتی در مورد نامه فیفا و ایرادات گرفته شده به اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: همانطور که استحضار دارید، فدراسیون قبل از شروع سال جدید قصد برگزاری انتخابات را داشت، اما فیفا با این استدلال که اساسنامه فاقد شرایط مورد نظر فدراسیون جهانی است، از برگزاری انتخابات ممانعت به عمل آورد و خواهان اصلاح اساسنامه موجود شد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل مجموعه فدراسیون بلافاصله موضوع اصلاح اساسنامه را در دستور کار قرار داد و براساس جدول زمان بندی و نقشه راهی که به تصویب فیفا رسید، قرار شد این کار با مشارکت همه اعضای مجمع و همکاری فیفا انجام گردد. در اقدامی کم سابقه و شاید هم بی سابقه، فدراسیون فوتبال ایران مبادرت به اخذ نظرات اعضای مجمع کرد. فدراسیون بر اساس اساسنامه فعلی صرفاً 21 روز قبل از برگزاری مجمع باید مدارک مرتبط با مجمع را ارائه کند اما در اقدامی که هدفش جلب مشارکت حداکثری اعضای مجمع بود، خواهان اخذ نظرات اعضا شد. بعد از جمع آوری نظرات، پیش نویس اساسنامه با استفاده از نظرات گرفته شده و اخذ نظرات اعضای هیأت رئیسه آماده و در موعد مقرر برای فدراسیون جهانی ارسال شد.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال ادامه داد:ارسال اساسنامه به منظور تصویب آن در فیفا نیست، برای اینکه براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال، تصویب اساسنامه در صلاحیت مجمع عمومی است، اما از آنجایی که باید استانداردهای مورد نظر فیفا رعایت گردد، پیش نویس اساسنامه ارسال می گردد تا اگر فیفا نظری دارد، آنها را عنوان کند و بعد از تامین این نظرات، اساسنامه مجدداً برای اعضای مجمع ارسال می گردد.

براتی در واکنش به این سوال که پس موضوع تعلیق ، فدراسیون را تهدید نمی نماید؟ گفت: روز 9 خرداد ماه نامه ای از سوی فدراسیون جهانی به ایران واصل شد که در آن، به تعداد بسیار محدودی از مواردی که مد نظر فیفا بود، اشاره شده بود. بازهم باید تاکید کنم عددهایی که در رسانه ها عنوان می گردد، صرفاً برآورد بوده و به هیچ عنوان این تعداد اشکالاتی که گفته می گردد به اساسنامه وارد نشده و حتی این اعداد نزدیک به عدد واقعی هم نیست. پس تعداد اشکالات و نظرات بسیار محدود است. فدراسیون فوتبال کوشش می نماید که نظر فیفا را تامین کند و نهایتاً با تعاملی که با فیفا خواهیم داشت، این مسئله انجام می گردد.

وی عنوان نمود: در نامه ای هم که ارسال شده، مطلقاً به چنین مسئله ای اشاره نشده و باز هم من تصور می کنم که این برآورد و شاید هم شیطنت افرادی بوده که متاسفانه نسبت به منافع ملی کم توجهی می نمایند و به دنبال تحقق اهداف خودشان هستند اما در حال حاضر به واقع مسئله ای برای فدراسیون وجود ندارد و تهدیدهای مطرح شده نیز صحت ندارد.

براتی در سرانجام گفت: اصلاح اساسنامه ضامن منافع و تثبیت شرایط در فوتبال ایران است. در این راستا ضروری است با همدلی، حمایت و همراهی به تکمیل این فرایند یاری کنیم و از بحران سازی همچنین ایجاد و انتشار شایعات خودداری گردد، چراکه بعضی جریان سازی ها به وجهه بین المللی فوتبال ایران و صندلی و اعتبار فدراسیون ضربه وارد می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "براتی: خطر تعلیق، فوتبال ایران را تهدید نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براتی: خطر تعلیق، فوتبال ایران را تهدید نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید