بیانیه سفیر انگلیس درباره سفر وزیر مشاور در امور خاورمیانه به تهران

به گزارش وبلاگ ورامین، سفیر انگلیس در تهران در بیانیه ای درخصوص سفر وزیر مشاور در امور خاورمیانه این کشور به ایران توضیحاتی ارائه کرد.

بیانیه سفیر انگلیس درباره سفر وزیر مشاور در امور خاورمیانه به تهران

به گزارش وبلاگ ورامین، راب مک ایر ظهر امروز چهارشنبه در بیانیه ای، توضیحاتی درباره سفر وزیر مشاور در امور خاورمیانه این کشور به ایران ارائه کرد و گفت: مسافرت اندرو موریسیون فرصتی بود تا با مقامات ایرانی گفت وگوهای شفاف و صریحی درباره مسائلی همچون پایبندی به برجام انجام گردد.

در بیانیه سفیر بریتانیا در تهران آمده است: وزیر مشاور در امور خاورمیانه، دکتر اندرو موریسون در تاریخ 23 ژوئن (2 تیر ماه 1398) وارد تهران شد. دکتر موریسیون از این فرصت استفاده کرد تا مستقیماً با همتاهای خود گفت وگو کند و شنوای دیدگاه ها و طرز فکر طرف های ایرانی باشد. او آمد چون ما به استفاده از دیپلماسی برای رفع اختلاف ها بین ملت ها و نیز کاهش تنش های خطرناک منطقه ای متعهد هستیم.

مک ایر در بخش دیگری از بیانیه گفت: به همین دلیل، وی (موریسون) نگرانی های بریتانیا در خصوص بعضی از فعالیت های ایران در منطقه همچون حمله اخیر به نفتکش ها در دریای عمان عنوان نمود. ایشان همچنین بار دیگر تاکید نمود که بریتانیا برای حفظ توافقنامه هسته ای مصمم است تا ایران از مزایای اقتصادی آن برخودار باشد، تا زمانی که ایران نسبت به تعهدات خود در برجام پایبند باقی بماند.

وی یادآورشد: در طول چهار سال گذشته از زمان بازگشایی سفارت بریتانیا در اینجا و سفارت ایران در لندن، ما از نزدیک با دولت ایران برای رفع کردن مسائل باقی مانده دوطرفه کوشش نموده ایم، و سعی نموده ایم همکاری هایمان را - در حوزه تجارت، ویزا و مهاجرت و نیز ارتباطات مردم با مردم و نیز تعاملات دانشگاهی و فرهنگی - افزایش دهیم.

مک ایر در این بیانیه با تاکید بر اینکه برجام یکی از مولفه های اصلی روابط ما با ایران و نیز صلح منطقه ای و جهانی باقی خواهد ماند، گفت: سفر دکتر موریسون به دنبال مسافرت مقامات ارشد از فرانسه، آلمان و بازیگران دیگر بود که در جهت حفظ برجام انجام شد. مسافرت وی فرصتی بود تا با مقامات ایرانی گفت وگوهای شفاف و صریحی درباره مسائلی همچون پایبندی به برجام انجام گردد.

دربخش دیگری از بیانیه آمده است: ما متوجه هستیم که اوضاع اقتصادی ایران در حال وخیم شدن است و در حال کوشش گسترده با ایران و شرکای اروپایی مان هستیم تا راهکار هایی پیدا کنیم تا بتوانیم از برقراری تجارت بین دو طرف حمایت کنیم - راهکار هایی که شامل هستند بر اجرایی کردن هر چه سریعتر مکانیسم اقتصادی اینستکس. با وجود این، بریتانیا به شدت نگران برنامه های ایران برای کاهش تعهدات خود در قالب برجام است و قویاً معتقد است اقدام ایران نسبت به توقف اجرای تعهدات برجامی خود به نفع هیچیک از طرف های این توافقنامه من جمله خود ایران نخواهد بود.

سفیر بریتانیا در تهران در انتها گفت: تعهد ما نسبت به حفظ برجام - من جمله تعهد ما نسبت به برداشتن تحریم ها - واضح است. اما این بستگی به این دارد که ایران نسبت به اجرای تمام تعهدات خود در قالب برجام پایبند باقی بماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بیانیه سفیر انگلیس درباره سفر وزیر مشاور در امور خاورمیانه به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه سفیر انگلیس درباره سفر وزیر مشاور در امور خاورمیانه به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید