تهیه طرح کارشناسی در رابطه با لزوم برگزاری انتخابات شورایاری ها

به گزارش وبلاگ ورامین، علی اعطا رئیس کمیته حقوقی و امور بین الملل در نشست خبری کمیسیون نظارت و حقوقی گفت: کمیته حقوقی در طی یکسال اخیر حدود 30 جلسه در موضوعات مختلف حقوقی برگزار نموده است.

تهیه طرح کارشناسی در رابطه با لزوم برگزاری انتخابات شورایاری ها

وی با اشاره به فعالیت های یکساله کمیته حقوقی اضافه نمود: آنالیز صندلی حقوقی شورایاری ها یکی از موارد مطرح گردیده در کمیته حقوقی است که در این راستا طرح کارشناسی در رابطه با لزوم برگزاری انتخابات شورایاری ها از منظر حقوقی تهیه و تدوین گردیده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آنالیز ابعاد حقوقی مصوبه موسوم به برج-باغ یکی دیگر از موارد مطرح گردیده در کمیته حقوقی است. ابعاد شهرسازی و زیست محیطی این مصوبه در کمیسیون های معماری و شهرسازی و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری آنالیز گردیده بود و به دلیل چالش های موجود پیش رو در رابطه با لغو مصوبه برج-باغ، باید ابعاد حقوقی این مصوبه در کمیته مطرح می شد.

وی اعلام کرد: آنالیز اصلاح فرآیند نوعیت باغ در شورای شهر، پاسخ به اعتراضات هیات تطبیق به مصوبات شورا، قانون منع بازنشستگی و شمولیت آن، نحوه رسیدگی به تخلفات کمیسیون ماده 100 و وضعیت مرکز آموزش درجه داری 06(جوادالائمه) در منطقه پاسدران که تحت مالکیت ارتش است، از مهم تریم موارد آنالیز گردیده در کمیته حقوقی در یکسال اخیر است.

افشین حبیب زاده نیز در این نشست گفت: تاکنون حدود 48 نشست هفتگی ملاقات مردمی در روزهای دوشنبه برگزار گردیده که منجر به 875 مکاتبه با مدیران شهری در راستای مطالبات، مسائل و درخواست های مردمی گردیده است. در نشست های هفتگی ملاقات مردمی احتیاج به وقت قبلی نیست و با همه شهروندانی که مراجعه نموده باشند، ملاقات برگزار و درخواست آنها آنالیز می شود.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر به همراه فرماندار تهران و معاونین وی، نمایندگان مجلس در تمامی مناطق 22 گانه تهران حاضر و ضمن آنالیز مسائل ان منطقه، اهالی آن محل نیز مسایل خود را با مسئولان در میان می گذاشتند که نشست اخرین منطقه حدود دو هفته پیش برگزار گردید.

وی در بخش دیگری از گزارش خود از 200 بازدید میدانی از پروژه های مختلف از سوی کمیته نظارت اطلاع داد و اظهار کرد و اضافه نمود: پس از گزارشات مردمی، کارشناسان کمیته گزارش ها را در دستور کار خود قرار دادند که پس از آنالیز اسناد و قراردادها گزارش های آن را نیز تهیه کردند.

حبیب زاده ادامه داد: در راستای انجام ماموریت های محوله به کمیته نظارت بازدیدهایی نیز از سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری صورت گرفت که می توان به طور نمونه به بازدید از ایستگاه های آتش نشانی، میادین میوه و تره بار در مناطق مختلف، ستاد مدیریت و پیشگیری از بحران، سازمان ورزش شهرداری تهران و مراکز درمانی شهر سالم اشاره نمود.

رییس کمیته نظارت در پاسخ به این پرسش که بیشترین شکایت مردم از شهرداری درباره چه مسایلی است، اظهار کرد: تنوع شکایات زیاد است. برخی به توافقات شورای معماری مناطق در دوره قبل باز می شود که در دوره جدید با توجه به اینکه این توافقات برخلاف طرح تفصیلی به اجرا در نیامده است.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برخی دیگر از این شکایات مربوط به املاکی است که شهرداری از مردم خریداری نموده اما شهرداری هنوز نتوانسته به تعهدات خود عمل کند. البته اکثر این املاک ریز دانه و برای قشر ضعیف است که نه می توانند ملک خود را نوسازی نمایند و نه بهسازی.

وی اضافه نمود: بخش دیگری از شکایات مردم نیز به گلایه های آنها از تردد به شهرداری است. دفاتر الکترونیک شهرداری راه اندازی شد تا تردد مردم به شهرداری مناطق کم شود اما اکنون نه تنها این مراجعات کمتر نگردیده بلکه بعضا بیشتر گردیده و افراد بعد از مراجعه به دفاتر الکترونیک برای پیگیری کار خود به شهرداری مناطق هم می روند. این امر موجب اصطکاک میان کارمندان شهرداری و مردم گردیده است که احتیاجمند توجه جدی و بازنگری در برخی امور است.

در ادامه ناهید خدا کرمی گفت: در یکسال گذشته عملکرد کمیسیون زیر ذره بین شما وبلاگ ورامین بوده و اینطور نبوده است که کمیسیون نظارت اقدامی انجام نداده باشد.

وی ادامه داد: در کمیسیون حقوقی و نظارت تمام قوانین که تا امروز زیر زمینی بوده پیگیری گردیده و از بایگانی ها بیرون کشیده گردیده است عملکرد به صورت شفاف در اختیار همگان بوده است.

خداکرمی اضافه نمود: یادتان باشد کوشش شورای پنجم شفافیت به معنای کامل خود است و اینکه بتوانیم چتر آن را بر مدیریت شهری پهن بگسترانیم تا ذره ای از منافع مردم به هدر نرود.

وی گفت: گرچه در این راه به دردسر هایی دچار می می شویم ولی عقب نخواهیم نشست و با دیده بانی وبلاگ ورامین در پی آن هستیم تا در خاتمه این دوره تا سال 1400 وقتی به عقب نگاه می کنیم سرمان را بالا می گیریم همراه با شما.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تهیه طرح کارشناسی در رابطه با لزوم برگزاری انتخابات شورایاری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه طرح کارشناسی در رابطه با لزوم برگزاری انتخابات شورایاری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید