ثبات، برگ برنده استقلال ، این یازده نفر، همان یازده نفر

به گزارش وبلاگ ورامین، استقلال در بازی های اخیر نتایج درخشانی کسب نموده و به موفقیت های بزرگی رسیده که یکی از دلایل اصلی آن ثبات است. ثبات در ترکیب اصلی که وینفرد شفر و تیمش را با تحول عظیمی روبه رو نموده.

ثبات، برگ برنده استقلال ، این یازده نفر، همان یازده نفر

استقلال چگونه متحول شد؟

امیر اسدی ، استقلال در بازی های اخیر به قدری درخشیده که نام خود را به عنوان یک مدعی جدی برای کسب عنوان قهرمانی مطرح نموده. اگر از بازی مقابل تراکتورسازی فاکتور بگیریم- شکست یک بر صفر در تبریز- استقلال هم نمایش جذابی ارائه داده و هم نتایج درخشانی کسب نموده. استقلال در 5 بازی از 6 دیدار اخیر خود در لیگ برتر گل زده و رقبا را با اختلاف بالا شکست داده. به این آمار دقت کنید. برد 5 بر صفر مقابل سپیدرود، پیروزی 4 بر صفر برابر پیکان، برد 2 بر صفرمقابل پارس جنوبی جم، پیروزی 3 بر صفر برابر ذوب آهن و در نهایت پیروزی یک بر صفر مقابل فولاد.

استقلال در این 5 بازی 17 گل به ثمر رسانده، یعنی به طور میانگین و به ازای هر بازی بیش از 3 گل زده. آماری فوق العاده که دلایل متعددی هم دارد. ابتدا اضافه شدن چند بازیکن جدید به ترکیب و البته تغییرات اندک در فهرست بازیکنان اصلی که شاید مهمترین نکته در بازی های اخیر استقلال باشد. وینفرد شفر در نیم فصل دوم و بخصوص 3،2 بازی اخیر سعی نموده تا جایی که امکان دارد دست به ترکیب ثابت نزند و مدام بازیکنان را در جهت نیمکت به زمین و بالعکس قرار ندهد.

-

به ترکیب استقلال مقابل پارس جنوبی جم نگاه کنید. پژمان منتظری و محمد دانشگر زوج مرکز خط دفاع را تشکیل دادند، وریا غفوری دفاع راست بود و امید نورافکن دفاع چپ. روزبه چشمی، فرشید باقری و آیاندا پاتوسی در مرکز خط میانی بازی کردند، الله یار صیادمنش و فرشید اسماعیلی بال های راست و چپ بودند و گادوین منشا هم در نوک خط حمله حضور داشت. این ترکیب، بدون حتی یک تغییر مقابل ذوب آهن هم به زمین رفت و پیروزی 3 بر صفر را رقم زد. یک برد ارزشمند و یک بازی جذاب از سوی تیمی که نشان داد اگر ثبات داشته باشد، موفقیت های بیشتری هم به دست می آورد.

برای بازی مقابل فولاد، استقلال یک غایب بزرگ داشت. روزبه چشمی به دلیل محرومیت همراه تیم به اهواز نرفت و وینفرد شفر هم از امید نورافکن به عنوان جانشین او استفاده کرد. یک تغییر اجباری که باعث شد آرمین سهرابیان به ترکیب ثابت برگردد و نقش جانشین امید نورافکن را در دفاع چپ بازی کند. مهدی رحمتی هم بعد از چندین حضور متوالی درون دروازه استقلال روی نیمکت نشست تا نوبت به نمایش حسین حسینی برسد.

-

استقلال از یک بازی حساس در اهواز، 3 امتیاز ارزشمند دشت کرد. حداکثر امتیاز با انجام یک بازی زیبا و جذاب. برد در اهواز ثابت کرد که استقلال، با ثبات می تواند مرزهای بیشتری را فتح کند و به نتایج ویژه ای برسد. حالا پژمان منتظری و محمد دانشگر به درک متقابلی از بازی یکدیگر دست یافته اند، وریا غفوری به پست اصلی برگشته و البته الله یار صیادمنش و گادوین منشا هم می دانند که چگونه برای هم موقعیت بسازند. فرشید اسماعیلی نسبت به قبل آماده تر شده و البعته فرشید باقری هم توانسته بهترین بازی های فصل خود را به نمایش بگذارد. به اینها باید تعویض های طلایی را هم اضافه نمود. از ایسما گرفته تا داریوش شجاعیان و حتی محسن کریمی که نشان داده اند عطش حضور در زمین را دارند.

-

یکی از انتقادها از وینفرد شفر، تغییرات مداومی بود که در ترکیب اصلی انجام می داد. در نیم فصل اول، استقلال را با یک ترکیب در دو بازی متوالی نمی دیدیم اما حالا این اتفاق را مشاهده می کنیم و البته نتایج هم گویای پیشرفت تیم شفر است. تیمی که با ادامه این روند و حفظ ثبات می تواند حتی عنوان قهرمانی لیگ هجدهم را کسب کند. بخصوص که هنوز 10 هفته تا انتها فصل باقی مانده و استقلال هم فاصله امتیازی خود را با صدر جدول کاهش داده است.

12

منبع: ایران ورزشی

به "ثبات، برگ برنده استقلال ، این یازده نفر، همان یازده نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبات، برگ برنده استقلال ، این یازده نفر، همان یازده نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید