حذف انتگرال از کتب درسی مسئله مهمی نیست

به گزارش وبلاگ ورامین، رسولیان، گفت: در حقیقت حذف انتگرال از کتب درسی مسئله مهمی نیست و نباید به آموزش و پرورش حمله کرد.

حذف انتگرال از کتب درسی مسئله مهمی نیست

عمید رسولیان، استاد ریاضی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار درباره حذف انتگرال از کتاب های درسی و تاثیر آن بر دانشجویان، گفت: حذف انتگرال از کتب درسی مسئله مهمی نیست به این دلیل که باید به هدف دیپلم پی ببریم. دیپلم یک دوره آموزشی کلی است و هدف از دیپلم این است که فرد یک آموزش کلی از تمام دروس ببیند و بتواند تا اندازه ای نیازهایش را رفع کند. نباید فکر کنیم که با حذف انتگرال از حجم دروس کم می گردد و دانش آموزان ضربه می بینند؛ بلکه باید دقت کنیم که هم اکنون در دوره دیپلم به دانش آموزان مباحث زیادی را آموزش می دهیم.

انتگرال در دانشگاه هم آموزش داده می گردد

این استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: باید از خود بپرسیم منظور از دیپلم چه هست و از آن چه انتظاری می رود؟ وقتی که یک دانش آموز وارد دانشگاه می گردد در رشته های علوم پایه و مهندسی، ریاضی عمومی یک و دو را آموزش می بیند.

این استاد ریاضی دانشگاه تهران در ادامه درباره علت اینکه بعضی اساتید انتقاد می نمایند که دانشجو وقتی به مباحثی مثل انتگرال آشنا نباشد باید آموزش را از ابتدا به آن ها آغاز کرد، گفت: این مباحث همگی در درس ریاضی یک وجود دارد و به دانشجو آموزش داده می گردد در حقیقت در ریاضی یک تمام مباحث ریاضی که در 12 ساله دیپلم آموزش داده شده است وجود دارد. اما اساتید اغلب به سرعت از این مباحث رد می شوند و وقت زیادی را روی آن ها نمی گذارند؛ زیرا دانشجو تا حدی آموزش دیده است. البته سعی می کنیم مباحثی مانند انتگرال و مشتق را کامل آموزش می دهیم.

جزئیات ورود توطئه های آمریکا به کتاب های درسی

رسولیان در ادامه با بیان اینکه وقتی دانشجو این مباحث را آموخته باشد کار برای اساتید آسان تر است، توضیح داد: همه با حذف انتگرال به آموزش و پرورش حمله کردند بدون اینکه درباره آن فکر نمایند. کتاب های درسی از جمله ریاضی در گذشته بسیار سنگین، ضخیم و مشکل بود به حدی که معلم هم نمی توانست از پس آن برآید. آموزش و پرورش مجبور به برگزاری دوره های ضمن خدمت می شد و در انتها سال قسمت هایی از کتاب را حذف می کردند.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه اعلام کرد: این حجم از سخت گیری در دوره دیپلم ضرورتی ندارد، نباید از دیپلم انتظار زیادی داشته باشیم و دانش آموز را با مطالبی خسته کنیم که اصلا به درد او نمی خورد. حجم سنگین کتاب های درسی کار را برای دانش آموزان در کنکور سخت می نماید.

رسولیان در ادامه اضافه کرد: با خسته کردن ذهن یک محصل موافق نیستم، از فردی که دیپلم دارد انتظار زیادی نباید داشته باشیم؛ زیرا با ورود به دانشگاه تمام مطالب را آموزش خواهد دید.

این استاد دانشگاه تهران در انتها تاکید نمود: موافق حذف انتگرال از کتب درسی هستم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حذف انتگرال از کتب درسی مسئله مهمی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف انتگرال از کتب درسی مسئله مهمی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید