دولت اسپانیا برای مقابله با کرونا کنترل مراکز بهداشتی خصوصی را به دست می گیرد

به گزارش وبلاگ ورامین، دولت اسپانیا گفت که در روبرو موج فزاینده شیوع ویروس کرونا کنترل مراکز بهداشتی خصوصی را به دست می گیرد و همه اقلام بهداشتی مانند ماسک های محافظ و کیت های آزمایشی را به تصرف در می آورد.

دولت اسپانیا برای مقابله با کرونا کنترل مراکز بهداشتی خصوصی را به دست می گیرد

به گزارش وبلاگ ورامین به نقل از گاردین سالوادور ایلا، وزیر بهداشت عمومی اسپانیا یکشنبه شب 25 اسفند گفت که مراکز مراقبت پزشکی خصوصی اکنون تحت کنترل مقامات بهداشت عمومی قرار می گیرند. همچنین هر شرکتی که تجهیزات محافظتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا توزیع می نماید یا هر شرکتی که این اقلام را فراوری می نماید، 48 ساعت فرصت دارد که مقامات بهداشتی گزارش دهد و گرنه جریمه خواهد شد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز شنبه برای 15 روز در این کشور شرایط اضطراری گفت تا قرنطینه تقریبا کامل جمعیت 47 میلیونی کشور را به اجرا درآورد. همه فروشگاه هایی که کالاهای غیر ضروری می فروشند، به همراه کافه ها، رستوران ها و سینماها بسته می شوند و مردم فقط در موارد مشخص مانند خرید غذا و دارو از خانه خارج شوند.

گردهمایی های اجتماعی ممنوع شده است، زمین های بازی با کشیدن نوار پلیس مسدود شده اند و نیروهای متخصص ارتشی با لباس های محافظ برای ضد عفونی کردن ایستگاه های قطار اعزام شده اند.

اعلام شرایط اضطراری همچنین به دولت اسپانیا اجازه می دهد در صورت لزوم املاک را تصاحب کند و کنترل کارخانه ها و کسب وکارها را به دست گیرد.

شمار موارد بیماری با ویروس جدید کرونا در اسپانیا در طول سه هفته از صفر مورد تایید شده به بیماری به حدود 8000 مورد ثابت شده و 288 مرگ ناشی از آن رسیده است.

سه چهارم موارد مرگ ومیر در منطقه مادرید اتفاق افتاده است که مقامات دولتی اخیرا طرحی را برای تبدیل هتل هیا خالی به بیمارستان های موقتی در آن پیشنهاد نموده اند.

ایزابل دیاز آیوسو، رهبر دولت منطقه ای مادرید روز یکشنبه خواهان دریافت دستگاه های تنفسی مصنوعی و سایر تجهیزات پزشکی برای نجات جان بیماران و محافظت کارکنان پزشکی شد.

مارگریتا روبلس، وزیر دفاع اسپانیا هم گفت واحدهای ارتشی متخصص اضطرارهای بهداشتی به سراسر کشور اعزام خواهند شد. بیمارستان های نظامی نیز در اختیار مقامات بهداشتی قرا رمی گیرد و به کارخانه های داروسازی نظامی دستو رداده شده است که فراوری مواد ضد عفونی کننده و داروهای ژنریک را افزایش دهند.

نیروهای ارتشی همچنین در جریان قرنطینه به تحویل بسته های اقلام بهداشتی و مواد غذایی به افراد بی خانمان یاری خواهند کرد و آشپزخانه های رایگان برای ارائه غذای بیرون بر به افراد نیازمند گشایش خواهد یافت.

منبع: همشهری آنلاین

به "دولت اسپانیا برای مقابله با کرونا کنترل مراکز بهداشتی خصوصی را به دست می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت اسپانیا برای مقابله با کرونا کنترل مراکز بهداشتی خصوصی را به دست می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید