سهمیه حج ایران هنوز معلوم نیست

به گزارش وبلاگ ورامین، در پی موافقت #عربستان با برگزاری عمومی حج با حضور جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت کشورمان گفت: سهمیه حج کشورها هنوز معین نشده است. سهمیه ایران نیز پس از انجام مذاکرات و امضاء تفاهم نامه اعلام می گردد.

سهمیه حج ایران هنوز معلوم نیست

به گزارش دنیای سفر به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، اکبر رضایی با اشاره به اعلام اخیر وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر پذیرش یک میلیون نفر از حجاج داخل و خارج این کشور برای حج تمتع سال جاری، اظهار کرد: با وجود اعلام اخیر عربستان مبنی بر تعداد کلی زائران شرکت نماینده در حج تمتع پیش رو، ولی تا به امروز سهم هر کشور معین نشده تا براساس آن برنامه ریزی دقیق و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد. سهمیه حجاج ایران برای ادای مناسک حج تمتع نیز پس از انجام مذاکرات و امضای یادداشت تفاهم بین دو کشور اعلام می گردد.

او اضافه نمود: مطابق روال همه ساله که وزارت حج عربستان از نمایندگان کشورهای حاضر در حج دعوت می نماید و بعد از گفت وگو و امضاء یادداشت تفاهم فی مابین، سهمیه هر کشور معین می گردد، بدیهی است سال جاری هم این فرایند عملی خواهد شد و دعوتنامه برای کشورها ارسال می گردد تا پس از انجام تفاهم وارد مرحله برنامه ریزی بر اساس سهمیه معین شده بشویم.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید نمود: سهمیه جمهوری اسلامی ایران در حج تمتع 1401 به هر میزانی معین گردد برنامه ریزی لازم برای حجاج کشورمان انجام می گردد.

رضایی درباره افراد دارای اولویت اعزام، گفت: بدیهی است کسانی مشمول تشرف می شوند که در حج تمتع سال 1399 ثبت نام نموده و هزینه های اعلامی را واریز نموده باشند، از بین این افراد با توجه به شرایط معین شده و سهمیه اختصاصی، افراد در اولویت دعوت می شوند تا نام نویسی نهایی در کاروان ها انجام گردد.

او با اشاره به دیگر شرایط معین شده از سوی وزارت حج و عمره عربستان برای حج تمتع سال جاری، یادآور شد: طبق اطلاعیه انتشاریافته، حج تمتع سال جاری برای افراد زیر 65 سال است، ضمن این که افرادی که قصد حج تمتع دارند باید واکسینه شده باشند و مدرک معتبر را ارائه نمایند. بعلاوه افراد قبل از ورود به عربستان سعودی باید گواهی منفی آزمایش کرونا را که مدت آن بیش از 72 ساعت نباشد، ارائه دهند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت اضافه نمود: سایر موضوعات مرتبط با حج تمتع 1401 و تاریخ ثبت نام متقاضیان به همراه دیگر موضوعات اجرایی مرتبط برای حج گزاران متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

رضایی با یادآوری این که قبل از همه گیری کرونا و در حج تمتع 1398 حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر از حجاج داخل و خارج در مراسم حج تمتع حضور یافتند، گفت: همه گیری کرونا موجب شد که در دو سال اخیر مراسم حج به صورت محدود و با تعدادی از حجاج داخل عربستان برگزار گردد، اما در حج تمتع سال جاری شاهد حضور حجاج کشورهای اسلامی برای انجام مناسک حج خواهیم بود.

منبع: دنیای سفر

به "سهمیه حج ایران هنوز معلوم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه حج ایران هنوز معلوم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید