هجوم توریست به جزیره ایستر، تهدیدی برای این جزیره

به گزارش وبلاگ ورامین، جزیره ایستر به علت محبوبیت بالایی که به علت وجود مجسمه های موآی دارد، دچار هجوم توریست و در پی آن مسائل زیست محیطی و فرهنگی شده است.

هجوم توریست به جزیره ایستر، تهدیدی برای این جزیره

جزیره ایستر جزیره ای است در اقیانوس آرام جنوبی متعلق به کشور شیلی. جزیره ایستر به ویژه بخاطر تندیس های 400 ساله عجیب باستانی خود معروف است. به این تندیس ها که در راستای کرانه دریا به خط ایستاده اند، موآی گفته می گردد. این تندیس ها باعث شده تا روزانه شمار زیادی از گردشگران وارد این جزیره شوند. اما ورود بیش از حد گردشگران و مهاجران تهدیدی برای این جزیره هستند.

در سال 2007، مجوز محدودیت تعداد گردشگران و ساکنان خارجی و زمان مجاز اقامت آنان صادر شد. بر اساس این قانون، گردشگران و ساکنان غیربومی می توانند به مدت 30 تا 90 روز در این جزیره اقامت داشته باشند.

به گفته شهردار این جزیره، در آخرین سرشماری سال 2017، 7750 نفر در جزیره ایستر زندگی می کردند که این مقدار تقریبا دو برابر جمعیت چند دهه قبل پیش از رونق گردشگری و توسعه املاک و مستغلات در این جزیره است. در حال حاضر این تعداد 3000 نفر بیش از حد مجاز است.

وی گفت:

این جزیره در معرض ناآرامی های محلی و تغییر فرهنگ هزار ساله خود است و آداب و رسوم خارجی نیز وارد این شهر شده است .بعلاوه جنایت و خشونت خانگی در این جزیره افزایش یافته است.

یکی از مهم ترین آسیب های وارد شده به این منطقه به علت افزایش گردشگران آسیب به محیط زیست جزیره است.

یکی از مهم ترین مسائل محیط زیستی نیز افزایش مقدار زباله است. یک دهه پیش سالانه در این جزیره 1.4 تن زباله فراوری می شد، اما به علت افزایش گردشگران این رقم تقریبا دو برابر شده است.

بر اساس قانون تازه، برای ورود گردشگران به این جزیره حتما باید دعوت از طرف ساکنان اصلی صورت بگیرد یا قبل از ورود بر اساس قوانین، هتل رزرو گردد. البته این قوانین به مقدار کافی برای حفاظت از فرهنگ، میراث و شرایط جزیره مفید نیستند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "هجوم توریست به جزیره ایستر، تهدیدی برای این جزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم توریست به جزیره ایستر، تهدیدی برای این جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید