شروع مطالعه ایجاد منطقه آزاد مالی و تجاری آستارا

به گزارش وبلاگ ورامین، نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی از شروع مطالعه ایجاد منطقه آزاد مالی و تجاری آستارا خبرداد.

شروع مطالعه ایجاد منطقه آزاد مالی و تجاری آستارا

ولی داداشی در گفت و گو با وبلاگ ورامین، اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا با ویژگی های منحصر بفرد خود از حمل و نقل ترکیبی ریلی، دریایی و زمینی بهره مند است و به دلیل همجواری با کشور جمهوری آذربایجان به وسیله مرز زمینی، کشورهای حوزه دریای خزر به وسیله مرز دریایی و اتصال به اروپا به وسیله راه آهن، اقتصاد پویایی دارد که باید بیش از این در خدمت کشور باشد.

وی با بیان اینکه تردد سالانه حدود یک میلیون نفر مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از مرز زمینی آستارا از دیگر ظرفیت هایی می باشد که نیازمند ارائه خدمات بیشتر است و باید مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: موهبت های گردشگری آستارا از قبیل سواحل، تالاب ها، پارک های جنگلی، دهکده گردشگری تله کابین حیران، منطقه ویژه مالی بندر و بازارهای متعدد، می طلبد که شرایط جدیدی را در این منطقه توریستی در غرب گیلان ایجاد کنیم.

داداشی از رایزنی برای ایجاد منطقه آزاد مالی و تجاری آستارا اطلاع داد و اضافه نمود: تحقق این مهم یک پروسه بسیار طولانی دارد و باید با همکاری و تعامل پیگیری گردد.

وی خاطر نشان کرد: نشست هایی را با رئیس سازمان مناطق آزاد داشتیم و ایشان قول دادند که فاز مطالعاتی منطقه آزاد مالی تجاری آستارا شروع گردد و پس از طرح در دولت و کارگروه تخصصی و اخذ موافقت ها، در مجلس اقدام به رأی گیری برای ایجاد این منطقه کنیم.

نماینده آستارا در بخش دیگر سخنان خود در مورد مطالبه ایحاد شهرک صنعتی مرزی و بین المللی با جمهوری آذربایجان از رئیس جمهور اشاره نمود و شرح داد: به همین دلیل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یاری نموده و موافقت اصولی و اولیه صادر و نامه های مرتبط از ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان شهرک های صنعتی کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله معرفی و جانمایی زمین با هدف استقرار هستیم، توضیح داد: با راه اندازی این شهرک، روابط مالی با کشور همسایه بیش از پیش گسترش می یابد و شاهد توسعه همه جانبه و ایجاد شغل های جدید خواهیم بود.

وی اضافه نمود: بروکراسی اداری و استعلام از 9 دستگاه مرتبط زمان بر است و همه کوشش شهرستان و استان بر این است که این زمان کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع مطالعه ایجاد منطقه آزاد مالی و تجاری آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مطالعه ایجاد منطقه آزاد مالی و تجاری آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید