از خطای دید عجیب تا مرگ زمین؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش وبلاگ ورامین، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از خطای دید عجیب تا مرگ زمین؛ برترین های علم و تکنولوژی

چرا این خطای دید مغز را در تشخیص حرکت دایره ها دچار اشتباه می نماید؟

اگر شما هم این دایره های رنگی را در حال حرکت می بینید، باید گفت که یک تکنیک تصویری توانسته است که فکر شما را دچار خطا کند. خطای دید جلوه ای از پردازش نادرست مغز انسان است اما گاهی برخی تصاویر، به طرزی شگفت آور فکر انسان را به چالش می کشند و اینجاست که علم به چرایی آن پاسخ می دهد. مغز انسان واقعا چیز شگفت انگیزی است. اما گاهی مغز انسان دچار خطاهای عجیبی می شود. برای نمونه یک ویدیو نشان می دهد که چقدر آسان می توان مغز را فریب داد. یک خطای دید هوشمندانه از دو دایره رنگین کمانی است که در حال حرکت یا تغییر مقدار به نظر می رسند، اما کاملا ثابت هستند.

شما بگویید؛ دوست دارید کدام برند گوشی را دوباره زنده کنید؟

این شاید سخت ترین پرسشی باشد که تا به امروز در رابطه با گوشی های هوشمند با آن روبرو شده ایم؛ اینکه تمایل داشتیم کدام برند گوشی هوشمند دوباره به عرصه رقابت باز شود؟ از زمانی که گوشی هوشمند اختراع شد تا به امروز برندهای مختلفی را شاهد بودیم که آمدند و رفتند و این فرایند قطعا ادامه خواهد داشت و جای تعجبی هم ندارد. هر شرکت بزرگ فعال در زمینه فناوری می خواهد بخشی از این صنعت را در اختیار داشته باشد و گاهی اوقات طمع بیش از حد هم آن ها را به ورطه نابودی می کشاند. نظیر نوکیا که بعد از چند سال سلطنت بلامنازع، بالاخره تسلیم ندانم کاری ها شد. اما با این وجود، قطعا دوست داریم که دوباره برخی برندها را در بازار ببینیم.

عجیب ترین چشم ها در قلمروی حیوانات دنیا را چگونه می بینند؟

حتما در طبیعت اشکال مختلفی از چشم ها را دیده اید. مثلا گیاهخواران برخلاف ما مردمک خطی دارند که دیدی پانوراما به آن ها می بخشد تا حین چریدن اطراف را هم بپایند. یا شکارچیان شبگرد که با مردمک عمودی برترین دید را در شب دارند. هرچند این ها هم به نوبه خود جالب هستند اما مادر طبیعت چشم هایی به مراتب پیچیده تر تربیت نموده که هوش از سرتان می پراند. چشم هایی که می توانند سرطان را قبل از ظهور علائم تشخیص دهند، چشم هایی چند وجهی که هم زمان بالا و پایین آب را می بینند یا چیزهای دیگری که حتی درک توانایی های آن ها از درک ما خارج است.

اپل با کنار زدن سامسونگ به رتبه اول بازار موبایل دنیا رسید

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت معتبر کانالیس، اپل در سه ماهه چهارم 2021 با کنار زدن سامسونگ پیروز شده رتبه اول بازار موبایل دنیا را از آن خود کند. در این محدوده زمانی، سهم بازار آیفون به 22 درصد رسیده و این پیروزیت با وجود بحران های مربوط به کمبود قطعات و کرونا به دست آمده است. سامسونگ با داشتن سهم بازار 20 درصدی در رتبه دوم قرار گرفته و شرکت های شیائومی، اوپو و ویوو در رتبه های بعدی قرار دارند که به ترتیب 12، 9 و 8 درصد از بازار دنیای موبایل را تصاحب نموده اند. باید خاطرنشان کنیم در سه ماهه چهارم 2020 هم اپل با داشتن سهم 23 درصدی در رتبه اول این بازار گرفت ولی در سه فصل نخست سال 2021، سامسونگ پیروز به حفظ رتبه اول شده بود.

چطور هوشمندانه درخواست افزایش حقوق کنیم؟

اگر مدت زیادی است که در یک شرکت و مجموعه کار می کنید یا به مسئولیت های شما اضافه شده، ممکن است احساس کنید که حقوقتان با اندازه خدمات و زحمات شما همخوانی ندارد. در این شرایط، کاملا طبیعی است که از مدیر خود درخواست افزایش حقوق داشته باشید. برای این کار باید اقدامات خاصی را قبل، در طول و بعد از درخواست افزایش حقوق خود انجام دهید تا شانس موافقت با درخواست شما افزایش پیدا کند. در این مقاله روش مناسب درخواست افزایش حقوق از کارفرما را به شما شرح خواهیم داد.

10 جایگزین گوگل پلی استور برای دانلود اپلیکیشن های اندرویدی

درست است که ما کاربران اندروید وابستگی زیادی به گوگل پلی داریم، اما گوگل پلی تنها مکان دانلود اپلیکیشن های اندرویدی نیست و گزینه های دیگری هم برای دانلود اپلیکیشن ها وجود دارد. گوگل پلی استور دارای بیشترین برنامه هاست، به طور نسبی امنیت خوبی دارد، روی بیشتر دستگاه های اندرویدی از پیش نصب شده و معمولا به خوبی کار می نماید. با این حال گاهی ضروری است به اپلیکیشن های جایگزین گوگل پلی استور هم مراجعه کنیم. در این مقاله وبلاگ ورامین مگ برترین اپلیکیشن های جایگزین گوگل پلی استور را معرفی و آنالیز می کنیم.

نقد و آنالیز کلاسیک اپل واچ SE

یکی از سؤالات رایج کاربران این است که اپل واچ سری 7 بخریم یا اپل واچ SE؟ در پاسخ باید بگوییم که این دو ساعت در بازار ما تقریبا چهار میلیون تومان اختلاف قیمت دارند، که این اختلاف از تفاوت های سخت افزاری این دو مدل ناشی می شود. اپل واچ SE مدل مالی تر اپل واچ سری 7 است که از پردازنده S5 اپل بهره می برد؛ پردازنده ای که تضمین می نماید هنگام کار با این ساعت هوشمند با هیچ گونه لگ و مسئله ای روبرو نخواهید شد. نقد و آنالیز کلاسیک اپل واچ SE را دیدن کنید.

آنالیز مک بوک ایر 2020؛ مقرون به صرفه ترین لپ تاپ اپل را بخریم یا نخریم؟

همان طور که احتمالا در جریان هستید، اپل با طراحی تراشه M1 نیازش به پردازنده های اینتل را از بین برد و پیروز شد ضمن فراوری تراشه هایی بسیار قدرتمندتر از اینتل، هزینه هایش در فراوری آی دیوایس ها را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد. گل سر سبد محصولاتی هم که از این پردازنده بهره می برند، مک بوک ها هستند که در سال 2020 دو مدل پرو و ایر آن با پردازنده M1 روانه بازار شدند. در این ویدیو مک بوک ایر 2020 مجهز به پردازنده M1 را مورد آنالیز قرار داده ایم؛ مقرون به صرفه ترین لپ تاپ مجهز به این چیپست که بسیاری از علاقه مندان به لپ تاپ های اپل ممکن است در فکر خرید آن باشند.

جعبه گشایی و آنالیز سامسونگ گلکسی S21 FE؛ چشم نواز و قابل اطمینان

بعد از مدت ها وعده و وعید و تأخیر، بالاخره سامسونگ گلکسی S21 FE وارد بازار شد و به دست ما هم رسید؛ گوشی چشم نواز و قدرتمند غول فناوری کره با پسوند Fan Edition که هواداران پر و پا قرصی در سراسر دنیا دارد. گلکسی S21 FE با دو مدل پردازنده روانه بازار شده، یکی اسنپدراگون 888 ساخته کوالکام و دیگری اگزینوس 2100 که حاصل کوشش های تیم مهندسی خود سامسونگ بوده است. در این ویدیو ضمن جعبه گشایی و آنالیز ویژگی های این گوشی، به سؤالات مهمی که شما مخاطبان همواره همراه وبلاگ ورامین مگ درباره S21 FE داشته اید هم پاسخ داده ایم.

آیا مرگ زمین نزدیک است؟ (بر اساس داستانی واقعی!)

ناسا به تازگی با انتشار بیانیه ای تأیید نموده که سال 2021، ششمین سال گرم سیاره زمین بوده است. در این سال، رکورد دمای اقیانوس ها شکسته شد و به بیشترین اندازه خود از سال 1955 تا به امروز رسید. اتفاقات و بلایای ویرانگری مثل سیل و طوفان و برف و تگرگ های سهمگینی هم که در این سال نقاط مختلف دنیا را درگیر خودش کرد، همه و همه نشان دهنده این هستند که گرمایش دنیای یک پدیده خطرناک و جدی است.

برای دسترسی به جدیدترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی وبلاگ ورامین مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از خطای دید عجیب تا مرگ زمین؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خطای دید عجیب تا مرگ زمین؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید