استفاده نیم درصد برق ایران در فراوری بیت کوین

به گزارش وبلاگ ورامین، سهیل نیکزاد امروز در نشست تخصصی بیت کوین در جریان سومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی گفت: بیت کوین در ایران به هیچ عنوان قابل کنترل نیست؛ به معنای شکستن مکانیزم قبلی درآمدزایی و هزینه کرد است و بنابراین فراوریکننده بیت کوین برای فراوری و پیشبرد اهداف خود متکی بر فراوری نیست.

استفاده نیم درصد برق ایران در فراوری بیت کوین

وی اضافه نمود: نیم درصد برق ایران در فراوری بیت کوین استفاده می گردد، در حال حاضر ایران با اتفاقات اخیر پولی و بانکی با افت ارزش پول ملی روبرو است و فراوری بیت کوین صرفه مالی است؛ این در حالی است که نفت و گاز را می توان به وسیله بیت کوین فروخت.

در این نشست حسن مرادی، دانش آموخته اقتصاد گفت: کنار بیت کوین، ارزهای موازی وجود دارد و باید حساب آن را از اقتصاد دیجیتال جدا کرد.

همچنین محمدعلی اخایی، فراورینماینده بیت کوین گفت: تراز وزارت نیرو هر ساعت یک میلیارد تومان منفی می گردد که این متأثر از مزارع بیت کوین است؛ پس اگر هدف این باشد ماینرهای عظیم فراوری نمایند، در ساعات غیرپیک فراوری نمایند و خارج از آن از ظرفیت های فراوری بیت کوین استفاده نموده و در شرایط تحریم از آن در مبادلات پولی و ارزی استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: باید جدی به فراوری رمزارز فکر گردد و می تواند یاری خرجی برای اقتصاد کل کشور باشد. این در حالی است که کشور باید با توجه ورود به دوره تحریم، از این ظرفیت استفاده کند.

به گفته اخایی، با توجه به کاهش ارزش پول ملی، فراوری بیت کوین ارزش دارد پس نباید اجازه داد که بدون دستورالعمل و سیاستگذاری فراوری صورت گیرد.

همچنین نعناکار، دیگر کارشناس حوزه بیت کوین نیز در این پنل گفت: در کانادا و آمریکا اگرچه دولت، بانک ها و شرکتهای بیمه ای در این حوزه وارد نشده اند، ولی در حال تمرین هستند که بتوانند در آینده که به هر حال پول هم مثل سایر بخش ها مجازی می گردد، آمادگی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استفاده نیم درصد برق ایران در فراوری بیت کوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده نیم درصد برق ایران در فراوری بیت کوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید