اسکله تنگ کنارک 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش وبلاگ ورامین، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی اسکله صیادی تنگ کنارک که از تیر 1396 شروع شده تاکنون از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.

اسکله تنگ کنارک 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار از ، راهنمایی الله میرمرادزهی در حاشیه بازدید از پروژه های شیلاتی گفت: با تکمیل اسکله تنگ بسیاری از مسائل صیادان در این منطقه مرتفع و با استفاده از امکانات و تجهیزات بروز می توانند نقش مهمی در فراوری و اشتغال حوزه شیلاتی داشته باشند.

وی اعلام کرد: ساخت اسکله تنگ توسط شرکت پیمانکار بهمبر در حال اجراست و مدت زمان تکمیل آن 30 ماه است.

وی اضافه نمود: هزینه مورد احتیاج برای اجرای این طرح بزرگ شیلاتی حدود هزار میلیارد ریال پیش بینی می گردد.

وی به بعضی اقدامات و فعالیت های شیلات و مسائل این حوزه اشاره نمود و ادامه داد: برطرف موانع و مسائل موجود فراوریکنندگان ماهی و میگو و به ویژه بچه میگوی چابهار و کنارک لازم است و باید مراکز تکثیر آبزی پروری کنارک مورد توجه ویژه قرار گیرند.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان توضیح داد: در مرکز تکثیر کنارک از لارو تازه تفریخ شده از تخم تا پست لارو 13 روزه وجود داشته و تمامی تانک های آن با ظرفیت حداکثری در حال فراوری هستند که سال جاری این مرکز آمادگی فراوری بیش از 100 میلیون قطعه بچه میگو را دارد.

میرمرادزهی گفت: در مرکز تکثیر اژدرماهی (اژدری) نیز تمامی تانک های آن پر از پست لارو (بچه میگو) بوده و برنامه فراوری بیش از 100 میلیون قطعه بچه میگو را دارد.

وی بر برطرف مسائل جاده دسترسی به مراکز و محل پرورش میگو، برداشت آب و حمایت از فراوریکنندگان میگو وماهی تاکید نمود.

مدیر کل شیلات استان از دیگر پروژه های شیلاتی در دست احداث را ساخت اسکله ساماندهی قایق های کنارک مطرح کرد و اضافه نمود: این پروژه توسط شرکت پیمانکار راه سازان صنعت بلوچ در حال ساخت است و هم اینک حدود 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اسکله تنگ کنارک 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکله تنگ کنارک 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید