افتتاح 3 اقامتگاه سنتی و بوم گردی در شهر جهانی یزد

به گزارش وبلاگ ورامین، هم زمان با سفر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به استان یزد، دو اقامتگاه سنتی و یک اقامتگاه بوم گردی در بافت تاریخی شهر یزد افتتاح شد.

افتتاح 3 اقامتگاه سنتی و بوم گردی در شهر جهانی یزد

به گزارش وبلاگ ورامین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ اقامتگاه های سنتی ترنج و ستاره آسمان که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در یزد راه اندازی شده است، با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد و سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان افتتاح شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در حاشیه این برنامه با تاکید بر همکاری مدیریت شهری با سرمایه گذاران، گفت: در بحث سرمایه گذاری عامل مهم جلب اعتماد بخش خصوصی توسط شورا و شهرداری است و اینکه بپذیرند که سرمایه گذار بدنبال سود است و از پدیدآمدن این سود در شهر درآمدپایدار، ثروت و اشتغال ایجاد می گردد.

جمالی نژاد با اشاره به ظرفیتهای متنوع گردشگری همچنین اقلیم جغرافیایی متنوع و تاریخ کهن و آداب و رسوم خاص استان یزد، اظهار کرد: ضروری است شهرداری ها و شوراها، مزیت های نسبی شهر خود، نظیر گردشگری، عرضه صنایع دستی، عرضه محصولات بومی، کویرگردی،... را به منظور سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای اشتغال و ایجاد درآمد بخوبی شناسایی نمایند.

او اضافه نمود: شهرداری ها برای اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگران و بازاریابی محصولات و معرفی پروژه های قابل سرمایه گذاری باید از قابلیتهای رسانه ها و فضای مجازی به نحو مناسبی استفاده نمایند.

اقامتگاه سنتی ترنج در بافت تاریخی یزد در زمینی به مساحت 580 مترمربع و زیربنای 340 مترمربع ایجاد شده ودارای 13 اتاق و 28 تخت و اقامتگاه سنتی ستاره آسمان نیز در زمینی به مساحت 400 مترمربع و زیربنای 300 مترمربع ایجاده شده و دارای 10 اتاق و 26 تخت است.

با افتتاح این 2 اقامتگاه سنتی جمعا برای 11 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

منبع: میراث آریا

به "افتتاح 3 اقامتگاه سنتی و بوم گردی در شهر جهانی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 3 اقامتگاه سنتی و بوم گردی در شهر جهانی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید