شرح سازمان غذا و دارو درباره دارو های گیاهی درمان کرونا

به گزارش وبلاگ ورامین، سازمان غذا و دارو جزئیاتی از فرایند صدور مجوز برای 4 داروی گیاهی درمان بیماری کرونا ارائه داد.

شرح سازمان غذا و دارو درباره دارو های گیاهی درمان کرونا

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ورامین، بهره مندی از ظرفیت های علمی و ذخایر بزرگ داروسازی سنتی که میراث چند هزار ساله نیاکان ماست امروز هم می تواند در جهت علمی گره گشای مسائل نوین جامعه بشری باشد.

تا به امروز تعداد زیادی دارو که ادعای یاری به درمان عوارض ناشی از بیماری کرونا و یا درمان قطعی این بیماری را داشته اند به سازمان غذا و دارو ارجاع شده است و آن دسته از فراورده های مذکور که دارای مستندات علمی، مکفی بوده اند، به دقت مورد آنالیز و تحقیق قرار گرفته و درصورت گذراندن مراحل علمی و قانونی در نوبت صدور مجوز قرار می گیرند.

براین اساس طبق آنالیز های اجرا شده تا به امروز چهار فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی پیروز به اخذ مجوز از کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو را برای بهبود علائم بیماری کووید 19 شده اند و برای دو مورد آن مجوز موقت فراوری به مدت 6 ماه صادر شده است.

اسپری دهانی PHR 160 که حاوی شش اسانس گیاهی و با توجه به نتایج کارآزمایی بالینی ارایه شده با مورد مصرف یاری به بهبود عوارض ریوی کووید 19 شامل تنگی نفس، سرفه، افزایش اکسیژن شریانی و شربت موکوزیفت حاوی عصاره آبی میوه دو گیاه و با توجه به مدارک کارآزمایی بالینی ارایه شده، با مورد مصرف بهبود علایم خستگی و بی اشتهایی در بیماران مبتلا به کووید19 پیروز به اخذ مجوز فراوری شده، اما هنوز توسط فراوریکنندگان فراوری و به بازار عرضه نشده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، همچنین دو داروی دیگر شامل فرآورده شربت فراوری با نام اظهار شده استاپ سیویر (نام فرآورده تایید نهایی نشده است) و بر اساس کارآزمایی بالینی با مورد مصرف: کاهش دوران بستری و بهبود هایپوکسی مورد استفاده قرار می گیرد و فرآورده شربت با نام اظهار شده آنوال اس (نام فرآورده تایید نهایی نشده است) حاوی یک جزء گیاهی که بر اساس کارآزمایی بالینی با مورد مصرف: بهبود بعضی علایم بیماری کرونا موثر است، موافقت اصولی کمیسیون قانونی را اخذ نموده اند.

مسلما در صورت تکمیل مدارک علمی و قانونی دارو های گیاهی با ادعای درمان و کاهش عوارض بیماری کرونا در کمیسیون قانونی ساخت دارو و مواد بیولوژیک سازمان غذا و دارو مطرح و درصورت تایید نهایی و رعایت قوانین این سازمان مجوز های لازم را صادر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شرح سازمان غذا و دارو درباره دارو های گیاهی درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح سازمان غذا و دارو درباره دارو های گیاهی درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید