حضور تنیس روی میز ایران در مسابقات جهانی آمریکا با 4 بازیکن

به گزارش وبلاگ ورامین، بعد از المپیک (مردادماه - توکیو) و مسابقات قهرمانی آسیا (شهریورماه - قطر) که تنیس روی میز ایران در آنها نماینده خواهد داشت، مسابقات انفرادی قهرمانی دنیا رویداد مهم دیگری است که پینگ پنگ بازان کشورمان باید مهیای حضور در آن شوند. این رقابت ها آذرماه به میزبانی آمریکا برگزار می گردد آن هم با شیوه ای متفاوت نسبت به همواره.

حضور تنیس روی میز ایران در مسابقات جهانی آمریکا با 4 بازیکن

تا پیش از این تمام کشورها در صورت تمایل می توانستند بازیکن اعزامی به مسابقات انفرادی دنیا داشته باشند. به همین علت ادوار مختلف این رقابت ها هر دو سال یکبار با حضور نزدیک به 400 پینگ پنگ باز برگزار می شد. از سال 2021 اما بازیکنان کشورها از قاره های مختلف با گذر از فرمول های مورد تایید فدراسیون دنیای می توانند مجوز لازم برای شرکت در مسابقات انفرادی دنیای را به دست بیاورند و به همین علت تعداد کلی شرکت نمایندگان در این رقابت ها به 128 نفر کاهش پیدا نموده است.

کشورهای عضو فدراسیون دنیای تنیس روی میز می توانند با حداکثر سه بازیکن در رقابت های انفرادی قهرمانی دنیا شرکت نمایند البته منوط به اینکه بازیکنان آنها جزو 256 نفر برتر رنکینگ دنیای باشند. بر این اساس کشورهایی که در رنکینگ دنیای بازیکن زیر رده 20 دارند می توانند 5 نماینده اعزامی داشته باشند، این تعداد برای کشورهایی که بازیکن زیر رده 100 دارند 4 نفر معین شده است.

طبق این فرمول 10 کشور سهمیه 5 بازیکنی برای حضور در مسابقات دنیای آمریکا دارند و 29 کشور هم می توانند با 4 بازیکن در مسابقت شرکت داشته باشند. ایران از جمله کشورهایی است که به واسطه حضور نوشاد عالمیان در میان 100 بازیکن برتر تنیس روی میز دنیا می تواند با چهار نماینده در رقابت های دنیای شرکت کند. نوشاد عالمیان در حال حاضر رده 72 دنیا را در اختیار دارد.

نیما عالمیان (رنکینگ 127)، امیرحسین هدایی (رنکینگ 169) و امین احمدیان (رنکینگ 201) بازیکنانی هستند که همراه با نوشاد عالمیان به خاطر قرار داشتن در میان 256 بازیکن برتر رنکینگ دنیای شرایط کسب سهمیه را دارند. در بخش بانوان اما ندا شهسواری تنها بازیکنی است که این شرایط را دارند. وی در رده 221 رنکینگ فدراسیون دنیای تنیس روی میز قرار گرفته است.

بدین ترتیب تنیس روی میز ایران با حداکثر 5 بازیکن می تواند در مسابقات دنیای آمریکا شرکت کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حضور تنیس روی میز ایران در مسابقات جهانی آمریکا با 4 بازیکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور تنیس روی میز ایران در مسابقات جهانی آمریکا با 4 بازیکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید