نکات خواندنی از پارالمپیک 2020

به گزارش وبلاگ ورامین، گاردین در گزارشی به نکات خواندنی از پارالمپیک 2020 توکیو پرداخته است.

نکات خواندنی از پارالمپیک 2020

به گزارش وبلاگ ورامین، گاردین نوشت: بازی های پارالمپیک 2020 توکیو از روز سه شنبه آغاز می گردد و به همین دلیل حقایق جالبی را در این دوره از رقابت ها مرور می کنیم.

قدبلندترین

مرتضی مهرزاد قدبلندترین ورزشکار پارالمپیکی در تاریخ است. او 2.46 متر قد دارد و در واقع دومین مرد بلند قد دنیا است.

او در دوره قبل در ریو توانست همراه ایران مدال طلا را در والیبال نشسته به دست بیاورد.

چشم عقاب

برای اینکه تیرانداز پارالمپیک باشید حتماً باید چشم عقابی داشته باشید. هدف تیر زدن آنها تنها 0.05 سانتی متر عرض دارد، تقریباً به میزان یک نقطه کامل روی یک کاغذ چاپ شده است.

مرکز فنی تعمیرات

در بازی ها یک مرکز تعمیر فنی برای تعمیر و نگهداری پروتز، ویلچر و سایر تجهیزات مربوطه وجود دارد. این مرکز شامل 100 متخصص از سراسر دنیا است.

ورزش های خاص

تمام ورزش هایی که ورزشکاران عادی انجام می دهند برای این قشر ار ورزشکاران هم وجود دارد و فقط دو ورزش است که فقط برای این ورزشکاران است. بوچیا و گلبال.

تنیس روی میز

در پارالمپیک ریو در سال 2016 ، مصر بازیکنی را بدون دست در تنیس روی میز به رقابت ها فرستاد که راکت را با دهان نگه داشته بود.

ستاره المپیک، قهرمان پارالمپیک

یک ورزشکاری که هم در المپیک و پارالمپیک مدال گرفته است، پال سسکرس مجارستانی است. او در المپیک سئول در سال 1988 مدال برنز را بدست آورد اما سپس در سال 1991 در تصادف اتوبوس مجروح شد و در المپیک بارسلونا در سال 1992 در رشته شمشیربازی طلا گرفت.

شکست ناپذیر

یکی از تیم های برتر در پارالمپیک تیم برزیل در فوتبال پنج نفره است. برزیل از اولین بازی خود در بازیهای آتن در سال 2004 تا به امروز شکست نخورده است.

سوپراستار

تریشکا زورن که تا سال 2004 در این مسابقات شرکت می کرد با 55 مدال که شامل 32 طلا بود است، پرآوازه ترین پارالمپیکی تاریخ است.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

به "نکات خواندنی از پارالمپیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات خواندنی از پارالمپیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید