خبرنگاران متقاضیان دریافت حقوق بیکاری در آمریکا به 30 میلیون نفر رسیدند

به گزارش وبلاگ ورامین، تهران - خبرنگاران - اقتصاد آمریکا در حالی با شدیدترین بحران در مدت 90 سال گذشته روبه روست که به تازگی شاهد ثبت نام بیش از 3 میلیون و 800 هزار نفر دیگر برای دریافت حقوق بیکاری بوده است.

خبرنگاران متقاضیان دریافت حقوق بیکاری در آمریکا به 30 میلیون نفر رسیدند

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، شمار افرادی که طی شش هفته گذشته و از زمان شروع اعمال محدودیت ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده درخواست دریافت حقوق بیکاری نموده اند، به 30 میلیون و 300 هزار نفر رسیده است. این رقم بیش از مجموع جمعیت دو کلان شهر نیویورک و شیکاگو است.

پیشتر اعلام شده بود که 26.5 میلیون آمریکایی برای استفاده از مزایای بیکاری ثبت نام نموده اند.

آمارها حاکی است که هم اکنون یک ششم نیروی کار در آمریکا، بیکار شده اند.

بعضی از مردم آمریکا می گویند که هنگام کوشش برای ثبت نام در سامانه بیکاری با قفل شدن سامانه و یا اختلال در خطوط تلفن به دلیل هجوم درخواست نمایندگان روبرو شده اند.

اقتصاددانان پیش بینی می نمایند که نرخ بیکاری ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) در آمریکا به 20 درصد رسیده باشد.

این رقم از زمان رکود عظیم مالی در دهه های 1920 و 1930 میلادی بی سابقه است. نرخ بیکاری در آمریکا در اوج رکود عظیم مالی در سال 1933 به 25 درصد رسید.

از سویی، دولت فدرال ایالات متحده تخمین می زند که اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست امسال، 4.8 درصد کوچک شده باشد. این رقم از زمان بحران مالی سال 2008 میلادی تا به امروز، بی سابقه است.

از سویی پیش بینی می گردد که اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم امسال تا 40 درصد کوچک گردد؛ رقمی که از زمان ثبت آمار رشد مالی پس از جنگ دنیای دوم تا به امروز بی سابقه است.

فعالیت بسیاری از کسب و کارها در آمریکا به دلیل محدودیت های اجرا شده برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر کووید - 19 متوقف شده است.

هرچند فرمانداران بعضی ایالت های آمریکا تصمیم به لغو محدودیت ها گرفته اند، نظرسنجی ها نشان می دهد که بسیاری از شهروندان همچنان به دلیل شیوع ویروس کرونا، حاضر به ازسرگیری بعضی فعالیت ها مانند حضور در مراکز خرید، سفر کردن و موارد مشابه دیگر نیستند.

ویروس کرونا تا زمان مخابره خبر 3 میلیون و 308 هزار و 643 نفر از اتباع 210 کشور دنیا را مبتلا نموده و 234 هزار و 123 نفر نیز بر اثر آن فوت نموده اند.

امریکا با یک میلیون و 95 هزار و 210 نفر مبتلا به کرونا و 63 هزار و 861 نفر فوت در رتبه اول دنیای واقع شده است.

کمبود زیرساخت های بهداشتی و مراکز درمان برای بیماران کرونا از علل شیوع این بیماری در امریکاست.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران متقاضیان دریافت حقوق بیکاری در آمریکا به 30 میلیون نفر رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران متقاضیان دریافت حقوق بیکاری در آمریکا به 30 میلیون نفر رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید