خبرنگاران نماینده مجلس: فضاهای آموزشی سقز و بانه توسعه می یابند

به گزارش وبلاگ ورامین، سنندج- خبرنگاران- نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه عمرانی از ظرفیت خیرین و اعتبارات عمرانی مدارس بهره گیری می گردد و عدالت در توسعه فضاهای آموزشی دو شهرستان برقرار می گردد.

خبرنگاران نماینده مجلس: فضاهای آموزشی سقز و بانه توسعه می یابند

به گزارش وبلاگ ورامین، بهزاد رحیمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه گفت: در بازدیدهای که از روستاهای سقز و بانه داشتم مدارس را شناسایی کردم و با توجه به احتیاج و اولویت بندی فضاهای آموزشی روستاها را توسعه می دهیم.

وی یادآور شد: شیوع ویروس کرونا نقش زیادی در ایجاد مسائل مالی داشته بنابراین درخواست می کنیم برای دریافت هزینه های تحصیل در مدارس غیر انتفاعی و هیات امنایی با مردم مدارا کنید.

وی اضافه نمود: برای دریافت شهریه از اولیاء دانش آموزان 30 درصد تخفیف را ملاک قرار ندهید و تا جایی که امکان دارد هزینه های دانش آموزان را کاهش دهید تا دغدغه های مردم کمتر گردد.

رحیمی گفت: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده توجه زیادی به معیشت مردم نموده و یاری های چشم گیری در حوزه اشتغال، یاری به اقشار آسیب پذیر، ارتقاء حقوق فرهنگیان و حقوق کارکنان دولت در نظر گرفته شده و عدالت در پرداخت حقوق اقشار مختلف برقرار می گردد.

فرماندار شهرستان بانه نیز گفت: کیفیت بخشی آموزشی احتیاجمند کوشش زیاد است و آموزشی که با یادگیری همراه نباشد باعث ایجاد مسائلی برای جامعه می گردد.

اسماعیل رستم پور اضافه نمود: آموزش در سال آینده به صورت حضوری است که باید شرایط را برای آموزش حضوری دانش آموزان فراهم کنیم.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز در ادامه گفت: یک سال تحصیلی با ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری طی کردیم و با شیوع ویروس کرونا آموزش در مدارس از یادگیری محوری به سمت یاد دهی محوری حرکت کردیم.

اقبال صالحی اضافه نمود: با توجه به شیوع ویروس کرونا مسائل مالی مردم بیشتر شده به همین خاطر 30 درصد از هزینه های مدارس هیات امنایی را تخفیف دادیم.

وی گفت: در سال گذشته 13 میلیارد و 500 میلیون ریال تحت عنوان سرانه مدارس شبانه روزی و هزینه های ایام و ذهاب مدارس استثنایی اختصاص یافت.

صالحی گفت: در سال آینده یک سمینار علمی و آموزشی با عنوان تاثیر (آموزش های هنرستانی بر توسعه منطقه ویژه مالی با موضوع تربیت نیروی انسانی) با همکاری آموزش و پرورش و ادارت شهرستان برگزار می گردد.

شهرستان بانه 34 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده مجلس: فضاهای آموزشی سقز و بانه توسعه می یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: فضاهای آموزشی سقز و بانه توسعه می یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید