خبرهای خوش برای اهالی کن ، برنامه های آقای شهردار برای این محله چیست؟

به گزارش وبلاگ ورامین، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، بعد از جلسه کمیسیون ماده 5 که با عنوان بازنگری طرح تفصیلی کن برگزار شده بود، سرزده از محله کن بازدید کرد.

خبرهای خوش برای اهالی کن ، برنامه های آقای شهردار برای این محله چیست؟

به گزارش وبلاگ ورامین، شهردار تهران در این بازدید با معتمدان محل ملاقات کرد و گفت: در دوره های گذشته، مدیریت شهری طرح هایی برای محدوده کن مصوب کرد، اما به علت فقدان جامع نگری و نادیده گرفتن منافع مالکان و ساکنین، نتواست راهگشا و رفع نماینده مسائل محدوده کن باشد.

زاکانی بابیان اینکه ایده های مناسبی برای بازنگری طرح تفصیلی کن وجود دارد، اضافه نمود: با توجه به ضرورت حل مسائل این محدوده و احیای حقوق مردم، شهرداری تهران مصمم به بازنگری طرح محدوده کن است.

شهردار تهران با بیان اینکه طرح هایی که تا به امروز برای این محدوده تهیه و مصوب شده، طرح های ناکارآمدی هستند، ادامه داد: نادیده گرفتن منافع عمومی در این طرح ها منجر به استقبال نکردن اهالی از آنها شده و این مسئله علی رغم وجود ظرفیت های فراوان در کن، موجب قفل شدن فعالیت ها و مانع نجات این محله از فرسودگی شده است، به طوری که طی 3 سال گذشته تعداد پروانه های ساخت درخواستی در این محله کمتر از تعداد انگشتان دست بوده است .

هدف؛ احیای حقوق مردم

شهردار تهران اضافه نمود: با توجه به ضرورت حل مسائل این محدوده و احیای حقوق مردم، شهرداری تهران مصمم به بازنگری طرح محدوده کن است. بر این اساس، پس از طرح موضوع در جلسه اخیر کمیسیون ماده 5، به منظور آنالیز میدانی مسائل و چالش های موجود در این محدوده به همراه تعدادی از مدیران مربوطه به بازدید از کلیه فضاهای محدوده کن شامل توتستان ها، باغات کشت اجباری، باغات خصوصی، محله کن و... پرداختیم.

علیرضا زاکانی توضیح داد: شهرداری تهران در نظر دارد، ضمن حفاظت از باغات ارزشمند کن، زیرساخت هایی را فراهم کند تا مالکان باغات بتوانند فعالیت هایی را از جنس گردشگری و تفرجگاهی شروع نمایند تا هم مالکان و هم مردم شهر از وجود این میراث با ارزش منتفع شوند و هم مشوقی برای حفاظت و نگهداری از باغات باشد.

شهردار تهران اضافه نمود: تأکید ما در طرح نو بر حفظ بافت منسجم و مذهبی محله کن است و قاعدتاً فعالیت های مشخص شده برای استقرار در این محدوده، متناسب با بافت غالب محله خواهد بود.

زاکانی در ادامه از به نتیجه رسیدن بازنگری طرح تفصیلی کن ظرف دو هفته آینده اطلاع داد و گفت: شهرداری با اعطای امتیازات به مالکان اراضی کشت اجباری، این اراضی را آزاد می نماید تا مورد استفاده عموم مردم قرار گیرند. بعلاوه در طرح نو، ضمن اینکه اهالی و مالکان باغات حقوق بحق خود را دریافت می نمایند، عموم مردم شهر نیز از فضای بی نظیر باغات کن بهره می برند و مهم تر اینکه محله کن از فرسودگی و قفلی که سال ها بر نوسازی آن زده شده است، نجات می یابد.

در این ملاقات حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، احسان شریفی شهردار منطقه 5، مهدی بهرام پور مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران، سید مهدی راهنمایی سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران و سید محمود فاطمی عقدا سرپرست دبیرخانه کمیسیون ماده 5 شهر تهران علیرضا زاکانی را همراهی کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "خبرهای خوش برای اهالی کن ، برنامه های آقای شهردار برای این محله چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای خوش برای اهالی کن ، برنامه های آقای شهردار برای این محله چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید